EA prý loni zrušili odbočku Star Wars Battlefront pro start nextgenu
Proč a o čem měla být?
Za tu dobu, co vlastní práva na herní zpracování Hvězdných válek, už Electronic Arts pohřbili tolik rozdělaných projektů s touto tématikou, že je docela složité se v tom orientovat.
Jelikož dříve "rizikové" (z důvodu lineárnosti) Star Wars Jedi: Fallen Order překonalo předpokládané prodeje, není od věci se znovu ohlédnout za tím, kde "soudruzi" z EA udělali chybu a kvůli čemu se nyní mohou chytat za hlavu. Jako to udělal insider Jason Schreier z Kotaku.
Podle jeho několika důvěryhodných zdrojů EA loni zrušili odbočku Star Wars Battlefront, o čemž se dosud nevědělo. Tento projekt s pracovním označením Viking měl vyjít letos na podzim při startu nové generace konzolí.
Mělo se jednat o odnož Battlefrontu s prvky otevřeného světa, s důrazem na příběh a silné postavy. Dělat na něm měli v londýnském studiu Criterion, kterému s prototypy pomáhali EA Vancouver, kde zrecyklovali některé už hotové podklady z dříve odpískané hry od Visceral z 2015 a z později zastaveného titulu Orca.
A to právě měl být kámen úrazu: komunikace na dálku prý zkomplikovala vývoj, stejně jako rozepře mezi studii a přespříliš ambiciózní vize hry.
Jakmile prý vedení EA zjistilo, že je nerealistické, aby se projekt dokončil za příští rok a půl, aby byl hotov na start PlayStation 5 / Xbox Series X, přestal je na jaře 2019 zajímat a vystavili mu stopku. Kvůli tomu teď zeje velká díra v plánech EA, kdy nemají žádnou velkou hru pro start nových konzolí, i kvůli Battlefieldu plánovaném až o rok později.
Momentálně tedy mají mít EA jen dvě Star Wars hry ve vývoji: jednak pokračování úspěšného Fallen Order v Respawnu a pak nějaký menší, neobvyklý počin od EA Motive z kanadského Montrealu.