EA přiznali, že si platí autory na YouTube za propagaci svých her
Dávali jim prý úkoly, co ukázat a čeho si nevšímat.
Kauza ze včerejška ohledně nabádání na opěvování Xbox One od Microsoftu, o němž pak dotyčné strany prohlásily, že je úplně standardním jednáním, má pokračování.
EA po úniku interních dokumentů museli pro The Verge oficiálně přiznat, že aplikují obdobný program nazvaný Ronku, kterým motivují producenty videoobsahu na YouTube k propagaci jejich her, která přitom obvykle není navenek označena jako placená reklama.
Fungovalo to tak, že autoři videí dostali úkol, na který se ve hře mají zaměřit a následně ho ukázat ostatním, například sundání mrakodrapu v Battlefield 4 nebo dojetí do cíle v Need for Speed: Rivals apod. Zároveň byli vyzváni, aby si nevšímali záporů, na něž narazí, nebo aby nepořizovali nic z (ošklivějších) PS3/X360 verzí.
Účastníci programu z řad producentů videí na YouTube si takto prý mohli vydělat až 10 dolarů (200 Kč) za každou tisícovku přehrání daného videa, maximálně však ze tří videí a maximálně za šest milionů zobrazení videí, což se dle obrázků producentům obsahu podařilo. Na toto promo Battlefieldu 4 takhle padlo 200 tisíc dolarů, tedy 4 miliony korun. Jinými hrami, kterých se činnost týkala, bylo NHL 14, Madden NFL 25, FIFA 14 či Plants vs Zombies 2.
EA po provalení se všeho na veřejnost vypustili následující komentář: "Uživatelská videa jsou hodnotným a unikátním aspektem, jak hráči sdílejí jejich zážitky z her, které milují a které EA podporují."
Tvrdí, že některým fanouškům kompenzovali práci, kterou s videi měli. Nicméně každý prý musel odsouhlasit pravidla, že daný obsah označí jako sponzorovaný a zároveň o podmínkách nesměl s nikým mluvit, což tedy zjevně někdo nedodržel.
Americkým úřadům se přitom obecně nelíbí, pokud autoři jasně a srozumitelně neinformují publikum, že jednají jménem výrobce nebo přímo na jeho zadání, což se zřejmě v tomto případě stalo.