EA přemýšlejí, co dál podniknou se sérií Need for Speed
Bude to opět realistický simulátor?
Letošní díl Rivals teprve čeká na svůj den (19.11.) a v Electronic Arts už naplno běží interní debaty, kterým směrem se má závodní série vydat dál. Někdy se takové věci dějí kvůli předpokládanému neúspěchu při pohledu na počet předobjednávek, ale tady je hlavním impulsem změna na pozici šéfa firmy, kam se dostal bývalý sporťák Andrew Wilson.
Ten chce přeorat organizační strukturu EA a rozdělení divizí jednotlivým ředitelům, aby do her vdechli nové myšlenky. Nejprve to proto po článku Polygonu vypadalo na přeřazení NFS pod EA Sports, což bylo později dementováno, ale to není důležité. Pro koncové hráče bude zásadní, co se s touto dvacetiletou sérií dál stane a kam se posune z už notně okoukaného konceptu honiček s policií.
"Domnívám se, že NFS se může hodně poučit od sportovních her, které jsou vždy o pocitech a hráč v nich má dění plně v rukou prostřednictvím ovladače, takže se mohou soustředit čistě na hratelnost. NFS by z toho v pozitivním směru mohlo hodně těžit," zamyslel se nad vizí viceprezident studií EA Patrick Soderlund.
Podle něj na trhu existuje prostor pro další závody typu Gran Turismo či NFS: Shift, ale nemáme to chápat tak, že by NFS vrátilo k realistickému simulátoru, to je prý velmi nepravděpodobné.
Inovaci a kreativitu pro pokračování chtějí lovit spíš v jiných vodách. Dokládají to angažováním hlavního designéra Far Cry 3 a svěření značky studiu Ghost Games rekrutovanému ze základů Burnoutu. Zatím tedy ani sami EA netuší, jak mají s NFS dál naložit, ale jisté je, že příští hra bude určitě plná změn oproti těm posledním dílům, které sázely na propojený otevřený svět.