EA po fiasku se SimCity vypínají vedlejší funkce a zpomalují rychlost hraní
Plus vzpoura na Metacritic a odmítání vrácení peněz.
Reputace EA u hráčů po tomto týdnu asi nevzroste. Při rozjezdu SimCity se v bleděmodrém opakuje loňské fiasko s neslavným errorem 37 u Diablo 3. A hlasitě to varuje všechny, kteří chtějí prosazovat povinný propojený singleplayer za hlavní trend příští generace konzolí (viz Assassins Creed 4, Watch_Dogs aj.), jelikož úvodním zahlcením a kolapsům z principu fungování internetu prakticky nejde technicky zabránit.
To, že za branami města se ukrývá podle dřívějších i nových ohlasů naprosto fantastická a propracovaná hra, je v tuto chvíli platícím zákazníkům houby platné, když do něj nemohou vstoupit. Všechny servery jsou plné, od Oceánie až po východní Evropu, a čekání ve frontě trvá desítky minut, takže pokusy o hraní jsou dnes spíš trápením (viz i přetížení Originu v USA a jak probíhal start v Evropě?). Náprava má přijít až s přidáním více serverů v řádu několika dnů.
Protože četné omluvy nebo univerzální sliby o rozšíření infrastruktury, opatchování či zrestartování zjevně nezabraly a krizový stav dosud nevyřešily, rozhodli se EA ve snaze zachránit provoz SimCity k dalšímu kroku, po němž se obvykle sahá, až když jde do tuhého (např. na kolabujících webstránkách). Tím je dočasné vypnutí vedlejších funkcí hry, bez nichž se základní hratelnost obejde.
"Děláme, co můžeme, abychom vyřešili potíže se servery. Aplikujeme na ně hotfixy a vylepšení, která mimojiné vypnou některé funkce, jako jsou žebříčky, achievementy, regionální filtry. Jejich vypnutí v žádném případě neovlivní váš herní zážitek," prohlásil mluvčí EA v oficiálním fóru.
AKTUALIZACE 1 - Pár hodin poté ještě ohlásili, že ze hry odstraňují funkci pro největší zrychlení času - jednu ze tří rychlostí jeho plynutí, což patří mezi základní rysy série od jedničky v 80. letech. Také opravili chyby v kódu pro pohyb obyvatel, transport, helikoptér, hledání nejbližších bodů a časté lagování serverů, když se zakládá nové město.
Nefunkčnost SimCity se mezitím projevila i na Metacritic, kam mnoho hráčů ventilovalo svou nespokojenost udělením protestního hodnocení 0/10. Našinec si může říct, že to chce klid, že s takovými potížemi se potýká v úvodní den většina onlinovek a že o víkendu už si určitě zahraje (ačkoli už vypěnili i mnozí Češi). Jenže z pohledu hráčů v Americe trvají problémy už třetí den v kuse, takže vše vnímají poněkud hůře.
"Už nikdy si nekoupím singleplayerovou hru s požadavkem permanentního online připojení coby DRM. Spousta z nás nemůže hrát obyčejnou hru pro jednoho hráče a tito lidé udělají všechno pro to, aby vývojáři přestali zahrnovat tyto prvky do svých her," soptí na Metacritic uživatel Busterofwar. Jiný s přezdívkou RPGFan2 racionálně uvažuje: "Jako zákazníci bychom pro tyto praktiky výrobců měli mít nulovou toleranci a bojkotovat kteroukoli hru na tomto principu. Když zaplatíme 80 dolarů (jak známo, levnější verze SimCity neobsahuje všechen herní obsah) a není možné ji používat nebo nejdou načíst staré uložené pozice, je to v podstatě stejné, jako byste si hru pouze zadraho vypůjčili a nevlastnili ji. Nehledě na moc malá města, pouze automatické obchodování a propojování dálnic s těmi sousedními či vyhození stanic metra."
Senior producent z Maxisu si sype popel na hlavu a je nešťastný, že jejich dlouholetý vývoj a plánování takhle dopadlo. Prý se snažili vyvarovat toho, aby start SimCity probíhal takovým způsobem. Také musel přiznat, že v uplynulých 24 hodinách se výpadky staly ještě častějšími, což je rozčiluje. Na druhou stranu zdůraznil, že přesto existují hráči, kterým hra chvilkami fungovala: "Za 24 hodin dokázali postavit 38 milionů budov a 7 milionů kilometrů silnic, vypuklo 18 milionů požárů a 40 milionů trubek se ucpalo odpadem."
Mezi zákazníky se už našli tací, kteří postrádají od EA požadovanou trpělivost a pochopení, když raději chtějí hned vrátit peníze kvůli podle nich závadnému produktu. Objevují se však případy, kdy zákaznická podpora refundaci za SimCity odmítla, jako třeba zde. Autenticita přepisu hovoru samozřejmě nejde ověřit, ale pokud by byl pravdivý, pracovník zákaznické podpory EA za problémy nabídl pouze kupón na slevu 15% z jeho příštího nákupu na Originu, což je trochu výsměch. "Však hra teprve vyšla, až otevřeme více serverů po vydání ve všech regionech, problémy samy zmizí," uklidňoval pracovník EA. Když hráč argumentoval, že kupující na Amazonu své peníze zpět dostávají, bylo mu odpovězeno, že pokud se o tom hodlá dohadovat, dostane na jeho účet ban.
AKTUALIZACE 2 - zmiňovaný Amazon raději odstranil digitální verzi SimCity z nabídky svého obchodu, aby předešel nákupům od dalších lidí, kteří hru nebudou moci používat - s odkázáním na nefunkční servery a že nemá ponětí, kdy budou OK. I Amazon je zavalen negativními uživatelskými recenzemi.