EA obhajuje $10 příplatek za online
Nasadí jej do více her.
Peter Moore, prezident EA Sports, obhajuje 10dolarový Online Pass kupón, který bude součástí sportovních her od EA.
„Každý den máme pět milionů her na serverech EA Sports. Když se ale díváme na digitální distribuci, udržování serverů, které jsou schopné podporovat takové množství lidí 24 hodin denně, solidní platební infrastrukturu a zákaznickou podporu – stojí nás to čas, úsilí a peníze."
Moore zdůrazňuje, že je nejen potřeba tuto infrastrukturu neustále vylepšovat, ale také věří v to, že větší zisky umožní společnosti dodávat hráčům více obsahu.
„Online Pass je způsob, kterým můžeme přinést více digitálních zážitků rychleji a hned v první den. Lidé tak získají více obsahu – začne to u Tiger Woods: PGA Tour 11, následovat bude NCAA Football a pak asi i Madden. Je na nás, abychom vytvářeli působivý a čerstvý obsah 365 dní v roce, pokud to má být úspěšné. A tohle všechno něco stojí. Vývojáři si zaslouží odměnu za svoji práci a Online Pass nám to pomůže umožnit." Uzavírá Moore.
Připomeňme, že Online Pass je jednorázový registrační kód, který je uvnitř her od EA. Tento Online Pass umožní hráčům, kteří jej aktivují, plnohodnotný přístup ke všem online funkcím spojeným s daným titulem. Pokud by chtěli online funkcionalitu majitelé bazarových her, musí si koupit právě tento Online Pass za deset dolarů. EA si tím slibuje omezení bazarových prodejů, ze kterých nejdou vydavateli peníze.
Zdá se, Online Pass funguje – operativní ředitel EA, Josh Schappert, se dříve vyjádřil, že až 70 procent hráčů Tiger Woods: PGA Tour 11 a NCAA Football 11 přiložený kód využilo. Na závěry o ziskovosti je podle Schapperta příliš brzy, ale je vidět, že hráči tento kód využívají. Příkladu EA chce následovat i THQ, které podobný jednorázový kód dává do UFC Undisputed 2010. O něčem podobném začíná uvažovat i Sony.