EA o neúspěchu Mirror's Edge a Dead Space
Dead Space alespoň vydělal nějaké peníze.
Electronic Arts se ohlíží zpátky na Mirror's Edge a první Dead Space – ani jedna hra nenaplnila očekávání EA, ale na rozdíl od Mirror's Edge, Dead Space nebyl ztrátový a vydělal vydavateli nějaké peníze. Webu Develop to prozradil Frank Gibeau, šéf EA Games.
„Parkour přes budovy z first person pohledu je zábava, ale když to řeknu otevřeně, v provedení bylo Mirror's Edge zaostalé. Nebylo lehké do hry proniknout a naučit se ji, byla obtížná, problémy byly i s příběhem a nebyl tam žádný multiplayer," zhodnotil kriticky Mirror's Edge Gibeau.
Jak Mirror's Edge, tak Dead Space, dosáhly podle Gibeaua „určitého úspěchu", ale ani jedna z nich nenaplnila interní očekávání firmy. Zásadním faktem ovšem bylo, že Dead Space vydělal peníze: „Vydělalo nám to peníze, ale nenaplnilo to očekávání. Cítili jsme, že máme značku, která se povedla a byla kvalitní, ale opět, chyběl jí multiplayer." Z oné výdělečnosti se dá jednoduše odpovědět na otázku, proč na začátku příštího roku vyjde Dead Space 2 a ne Mirror's Edge 2.
Gibeau ale ujistil hráče, že EA se těch značek nevzdává. „S novým nápadem je samozřejmě spjat velký risk, ale když se to povede, můžete to být obrovské," řekl Gibeau.
Výojáři z DICE tak jistě řeší nelehký úkol – jak zakomponovat do pokračování Mirror's Edge multiplayer. Mirror's Edge 2 bylo oznámeno již v polovině minulého roku, kdy EA potvrdilo, že na hře pracuje malý tým. Od té doby se o hře prakticky nemluvilo.