Skip to main content

EA: Nextgen konzole jsou o generaci napřed než PC

Přesto budou starou generaci podporovat ještě mnoho let.

Technologický ředitel Electronic Arts je člověk, který přichází do styku s novými konzolemi denně už po mnoho měsíců, takže nepochybně ví, o čem mluví. A teď, po ohlášení druhého nextgen zařízení, už může se svými zjištěními jít ven, aniž by porušoval NDA Microsoftu.

"Podle našich benchmarků je výkon PS4 a Xbox One zhruba 8-10x větší než u současné generace PS/X360. Díky tomu i díky rychlosti přenosů dat se už nemusíme při vývoji omezovat a v podstatě můžeme odstranit z našich enginů všechny systémy, které se staraly o rozdělování limitovaných zdrojů na starých konzolích," prohlásil na LinkedIN Rajat Teneja z EA, který dříve pracoval právě v Microsoftu.

Snad ten výrok o nextgenu, který má být o generaci napřed oproti PC, nebude používán jako výmluva, proč nemohou být PC verze shodné jako ty nextgenové, viz včera první případ s FIFA 14?

Jak prozradil, EA denně přenesou přes svou síť 50 terabajtů dat, což se ještě zvýší s kladením většího důrazu na cloudové služby na nextgenu. Technologický ředitel proto vítá, že architektura nových konzolí je navržena, aby dovolovala hraní napříč různými zařízeními, tzn. že velkou hru rozehrajete na jedné konzoli a pak si uložené pozice přenesete do PC nebo do mobilu na cesty. Takto navržená architektura prý pro tvůrce skýtá mnoho nových příležitostí.

Přesto se EA poněkud překvapivě rozhodli, že nezanevřou ani na dosavadní generaci konzolí. Jejich finanční ředitel dnes prohlásil na konferenci Stifel 2013, že budou vyvíjet a vydávat hry pro X360 a PS3 ještě po čtyři roky odteď, tzn. až do roku 2017. Důvodem je početná základna majitelů starých konzolí.

Takže to vypadá, že většina chystaných her letos na podzim i v příštím roce bude existovat paralelně pro předešlou i tuto generaci, přičemž mezi verzemi asi obvykle budou značné rozdíly, podobně jako tomu bylo kdysi mezi PS3 a PS2 hrami.

Read this next