EA mají "originální" výmluvu, proč nemůže být nextgenová FIFA 21 na PC
Ach jo.
Nejsme si úplně jistí, to by bylo potřeba projít archivy, ale máme pocit, že shodné zdůvodnění už Electronic Arts jednou použili v minulosti, když mnoho let starý ročník fotbalu nechtěli dát v té nejlepší možné verzi s Ignite enginem na počítače. Lidé je tehdy podezřívali, že za tím vězí nějaká zákulisní dohoda s výrobci konzolí (tehdy nových PS4 a Xbox One). Jenže ta tentokrát nedává moc smysl, když PS5 a XSX nelze sehnat...
Proč tedy nebude FIFA 21 ve své nejlepší "nextgen" podobě i na PC, nýbrž pouze na konzolích? Protože má výrobce hry snahu, aby hardwarové požadavky PC verze zůstaly co nejnižší a mohl tak oslovit co nejširší publikum.
Vyplývá to z vyjádření EA pro Eurogamer: "Rozhodli jsme se, že raději otevřeme dveře co nejvíce lidem, kteří si chtějí na počítačích zahrát FIFU. Čerpali jsme ze statistik, jakým hardwarem obvykle disponují a čeho je schopen dosáhnout ve hře".
Výkonný producent Aaron McHardy vysvětlil, že aby se na PC rozběhla pátá generace FIFY, jaká bude začátkem prosince na PlayStation 5 a Xbox Series X, minimální požadavky by musely být tak vysoké, že by to spoustě lidem se slabšími PC úplně znemožnilo hraní.
Současné HW nároky PC verze FIFA 21 z října zní takto:
- OS: Windows 10 - 64-Bit
- Procesor: Intel Core i3-6100 @ 3.7GHz či AMD Athlon X4 880K @4GHz
- Paměť: 8 GB RAM
- Grafická karta: NVIDIA GTX 660 2GB či AMD Radeon HD 7850 2GB
- Harddisk: 50 GB volného místa
Majitelé nabušených a drahých PC sestav z toho tedy nebudou mít radost, protože je zdaleka nevyužijí na maximum. Rádi za to nejspíš nebudou ani samotní vývojáři, kteří se pracně a ve spěchu babrali s něčím, co si při současné rozebranosti nextgen konzolí smí zahrát jen nepatrný počet zájemců, řádově jen nižší miliony lidí.
Nezbývá než doufat, aby si to EA příští rok s FIFA 2022 rozmysleli a dali ji na PC v té pokročilejší verzi, nikoli v té old-genové, což zatím neuměli komentovat. Pokud by nadále používali tento zpátečnický přístup s politikou jako nyní, brzdilo by to veškeré inovace PC her a zůstaly by přešlapovat na místě.