Skip to main content

EA ostře kritizují prodejní čísla NPD

"Čísla od NPD zkreslují celou herní branži."

EA se prostřednictvím šéfky svého komunikačního oddělení Tiffany Steckler pustila do ostré kritiky NPD Group, která každý měsíc zveřejňuje čísla prodejnosti.

"Používat data od NPD k měření prodejnosti her je asi jako posuzovat stav hudebního byznysu podle hitparád a ignorovat iTunes," řekla Steckler v rozhovoru se CNN. "Čísla od NPD zkreslují celou herní branži."

Proti tomu se hned ohradil analytik Michael Pachter, podle kterého je reakce ze strany EA zbytečně ostrá. "EA se nám teď snaží namluvit, že na prodejích fyzických her nezáleží, což je jako tvrdit, že na prodej televizí nemá vliv prodejní aukce v řetězci Best Buy," řekl Pachter s odkazem na americké reálie, které lze v českém prostředí připodobnit dejme tomu k jakési pravidelnější povánoční slevové horečce.

Samotná mluvčí NPD Anita Frazier je výrokem EA podle svých slov lehce zmatená. Frazier připomněla, že její firma už od října zveřejňuje také čtvrtletní prodeje digitálních her a pracuje na tom, aby za ně již nebyla kritizována tak jako v minulosti společnostmi Impulse a Gamersgate.

40% všech prodejů EA v minulém měsíci pocházelo z digitální distribuce.

Read this next