EA: Kráčíme do zlatého věku her, ale...
Hardcore hráči by se prý měli F2P podvolit.
Provozní ředitel Electronic Arts Peter Moore se domnívá, že právě vstupujeme do zlatého věku her. Proč? Protože každý si prý může svobodně vybrat, jaký typ hry mu vyhovuje za různě vysokou cenu a hrát ji pak odkudkoli, jak dlouho chce. Ať máte jakékoli preference, vždy si tu hru podle svého gusta dnes můžete najít a EA jsou tu jako firma prý od toho, aby tyto zážitky nabídli.
"Jenže je tady jeden problém a to že hardcore hráčům se tento růst herního průmyslu moc nezamlouvá. Takovým bych odpověděl, ať pochopí, že odlišné časy s sebou prostě přinášejí i odlišné obchodní modely. K hrám v současnosti přicházejí miliony různých nových zákazníků a mají jiné představy než hardcore hráči. Buď je můžete ignorovat nebo jim vyhovět a my v EA jsme si vybrali tu druhou možnost," říká Peter Moore v rozhovoru pro sesterský web GamesIndustry.
Přiznává, že implementace mikrotransakcí ve F2P titulech občas drhne a že je nenutí každému, ale celkově bere tyto změny jako pozitivum a doufá, že časem si to uvědomí i sami hardcore hráči. Podle šéfa EA kritizují některé věci jen kvůli tomu, že to "už není stejné jako za starých časů, kdy byli zvyklí zasunout cartridge a hned hrát". Něco jako když vstoupíte do zápasu, v němž už proběhla změna pravidel, ale vy je odmítáte. V jiném přirovnání ke sportu říká, že pokud se s kánoí snažíte plout proti proudu řeky, může vás smést.
"Musíme tyto dynamické změny herního průmyslu přijmout, jinak skončíme jako hudební průmysl v období po Napsteru," varuje Moore s odkazem na to, že dnes už si málokdo kupuje hudební CD za tři stovky, když chce z celého alba jen dvě písničky a naučil se používat např. iTunes. Hudební průmysl se prý už nedokáže uživit jen skládáním muziky, nýbrž pouze koncertováním, prodejem propagačních předmětů atd.