EA: Cloud přinese k hrám miliardu dalších lidí
Změní se v nich prý úplně vše.
Zatímco koncoví hráči z toho zatím tak paf nejsou, i kvůli vysokým nárokům na přenesená data cloudových služeb a poplatkům, všichni výrobci her jsou z cloudového hraní naprosto odvařeni. Nehledě na startovní problémy Stadia, které včera Google svedl na jednotlivá partnerská studia, že prý jejich tituly neběží v nativním 4K (a proto musejí být umělee upscalovány, prý pouze dočasné řešení, než se to časem zlepší), ačkoli viceprezident Phil Harrison z Google předtím slíbil, že všechny startovní hry budou podporovat 4K rozlišení.
Electronic Arts se dnes k populárnímu tématu vyjádřili, že tento typ služeb přinese k hrám další miliardu lidí.
Technický ředitel Ken Moss v rozhovoru pro GamesIndustry tvrdí, že cloud a umělá inteligence změní ve hrách úplně všechno, jak to známe dosud:
"Zabere to sice pět až deset dalších let [ehm, neříkalo se to už před pěti lety?], bude to dlouhá cesta, ale poskytuje to úžasné příležitosti, jakých dosud nešlo dosáhnout jinou cestou. Hlavním rozdílem mezi cloudem a lokálním hraním není to, že jedno je ve vzdálené serverovně a to druhé ve vašem obýváku. Jde o to, že druhá možnost nabízí spojení výkonu stovek, tisíc až milionů počítačů, které budou zajišťovat výpočty ve hře".
Jako příklad uvedl sérii Battlefield z jejich stáje. Ta dosud nabízí větší destrukci prostředí než jiné střílečky, ale pořád je vše limitováno výkonem GPU a CPU v reálném čase. Avšak když napojí fyzikální systém z Frostbite na vzdálené kalkulace z vícero serverů, bude prý destrukce úplně stejná, jako by byla v reálném životě.
Dle EA toto nebude zdaleka jen o destrukci, nýbrž úplně o všech vlastností her. Můžete ten samý princip aplikovat na velikost herního světa, jak do sebe hráče vtáhne, jak propracované jsou postavy atd.
"Cloud opravdu transformuje ve hrách úplně všechno," zasnil se Moss, dle nějž to je pádný důvod, proč investují velké částky do AI a technologií.
Sice do budoucna kutí vlastní platformu Project Atlas, ale nebrání se spolupráci s jinými službami pro cloudové hraní, viz podpora Project xCloud od Microsoftu.