EA chtějí s FIFA 14 oslovit hráče Call of Duty
Sérii Pro Evolution Soccer nepovažují za hlavní konkurenci.
A je tady další z výroků, kterými si tato firma každoročně zadělává na nepopularitu u hráčů a vyrábí si jimi nové odpůrce, kvůli čemuž pak vítězí v anketách. Samo o sobě to není nikterak závadné tvrzení, které by mělo někoho pobuřovat či rozčilovat, protože o něco takového usilují asi úplně všichni vývojáři, jen o tom obvykle takto nemluví. Ale když to vyjde z úst Electronic Arts a je to jako vždy ve specifickém, velmi sebevědomém a někdy až arogantním tónu, může být opět oheň na střeše.
Producent fotbalu FIFA 14 by totiž moc rád oslovil i hráče série Call of Duty. Prohlásil, že by na ně letos chtěl zacílit, protože je považuje za jejich konkurenci, přestože jde o odlišný žánr.
Pokud teď doufáte v nějakou dramatickou pointu - například že se dozvíte, jak přesně FIFU kvůli CODkařům přizpůsobuje, aby se jim co nejvíce zalíbila, že se v ní třeba bude střílet s ostrými namísto míče - budete zklamáni. Něco takového se na pozadí klidně dít může, to nevíme, ale veřejné odůvodnění této snahy je až nevinně jednoduché.
"Lidé, kteří zrovna hrají Call of Duty, nemohou v té samé době hrát naši FIFU. Avšak chtěli bychom, aby hráli raději FIFU než CoD. Snažíme se o to tím, že pro ně vytváříme co nejlepší možnou hru, jak to jen jde. Na to se teď soustředíme," vysvětlil Sebastian Enrique z EA v rozhovoru pro MCV.
Sérii Pro Evolution Soccer (PES), která bude oplývat novinkou s využitím Fox enginu z Metal Gear Solid od Kojima Productions, producent FIFA 14 za jedinou konkurenci nepovažuje. Ačkoli Konami jako firmu prý respektuje za to, jak kvalitní hry vyrábějí a protože je dobré, když na trhu existuje konkurence.
Jelikož nemůžeme čekat, že se z fandů stříleček přes noc stanou zapálení sportovci, Sebastian Enrique tedy v podstatě řekl, že pro něj jsou hlavní konkurencí hry, které se dobře prodávají a apelují na masové publikum, nikoli ani tak jiný (jediný) fotbal soupeřící o ten samý typ zákazníků na trhu. Je to totiž právě tento typ zákazníků, který zařizuje, že se některé hry prodá např. 10 milionů kusů. FIFA 13 byla v Brtiánii druhou nejprodávanější hrou loňského roku, hned právě po Black Ops 2, a rozdíl nebyl tak velký. V minulosti zaznívaly podobné výroky o Call of Duty od tvůrců Battlefield 3, kterému to pomohlo, ale stejně se ho prodalo méně kusů než konkurenční FPS.
Více o FIFA 14, která by se dle slov producenta měla prodávat ještě lépe než FIFA 13, protože má být výrazně vylepšená, čtěte ve středečním odhalení.