EA: Army of Two naštvalo spoustu lidí
Nejen kvůli americkým vojákům v Iráku.
Alais Tascan, šéf vývojářského studia EA Montreal, v nedávném rozhovoru celkem otevřeně přiznal, že autoři prvního Army of Two spoustu lidí naštvali možností zabíjet teroristy za peníze. Tascan tvrdí, že vývojáři se z toho poučili a ve druhém díle už chování hrdinů Salema a Riose trochu zmírnili.
"Mysleli jsme si, že to spoustu lidí rozesměje," vysvětlil Tascan. "Ale když jsme dohromady smíchali vraždy v Severní Africe, zabíjení teroristů za peníze a všechny ty legrační dialogy, které pak následovaly, právě v místě, kde dennodenně umírají skuteční vojáci, lidem to zkrátka vtipné nepřišlo."
"Prostě toho bylo moc - a hráči se pak ptali: jak nám tohle můžou udělat? Můj bratr slouží v Afghánistánu a Iráku, takovéhle věci do her nepatří," říká Tascan. "Prostě jsme se nechali unést."
Za svým humorem si autoři nicméně stojí. "Věřte mi, máme nahrávky toho, jak spolu na bojišti komunikují skuteční vojáci, a z nich jsme do hry použili jen nějakých deset procent. Ale platí totéž, co ve filmech, v určitých případech se takové věci prostě nehodí."
Ve výsledku proto usedlejší humor aktuálního Army of Two: The 40th Day více připomíná třeba filmy s Brucem Willisem - narozdíl od jedničky, která podle Tascana měla blíž k těm se Stevenem Seagalem. Čert aby se v tom vyznal.