EA: Anthem nenaplnilo prodejní očekávání
Přesto ho budou dále podporovat.
Krátce po slevě PS4 verze a považování hry komunitou za mrtvou se na fiskální konferenci o výsledcích a budoucnosti Anthem (Xzone.cz) vyjádřili i samotní Electronic Arts
"Start Anthem v prvních třech měsících tohoto roku nenaplnil naše očekávání," prohlásili před akcionáři, aniž by prozradili přesný počet kusů.
Toto je vždy ošidné soudit, protože vedení výrobce si může z jakýchkoli důvodů dopředu narýsovat až nerealistický odbyt, takže pak mohou být i docela dobré prodeje považovány za zklamání. Například u letošního NFS očekávají EA čtyři miliony kusů, u Star Wars Jedi dokonce šet až osm milionů kusů a u Plants vs Zombies pouze milion kusů.
Přesto zástupci vydavatele zdůraznili, že Anthem prodalo více digitálních kopií než kterákoli jiná hra v historii EA. Což klidně může být pouhou transformací trhu z krabicovek na digitální verze, i logicky žánrem hry se zaměřením na mulťák, takže to nemusí být úplně zásluha této lootovací střílečky.
Důležité jinak je, že EA nehází flintu do žita: Slíbili, že hra bude navzdory slabším výsledkům podporována. Avšak nikoli už přímo od jejích vývojářů, kteří potřebují uvolnit ruce pro plnou produkci Dragon Age 4, nýbrž od studia BioWare Austin, které se stará o aktualizace třeba Star Wars: The Old Republic.
"Jsme velmi odhodláni, abychom u Anthem dostáli slovům o živé službě a dodali naší komunitě novou značku v dlouhodobém horizontu. Tým tvrdě pracuje na dalších vylepšeních a na tom, aby přinesl více obsahu a herních událostí, které zážitek ještě vylepší a rozšíří".
EA jinak mají 500 milionů aktivních uživatelských účtů, i díky Apex Legends, od jehož mobilní verze si hodně slibují. Zajímavé je, že Apex Legends sehnalo EA úplně nové zákazníky, protože 30 procent z nich prý dříve nehrálo jiné hry této firmy.
Služba EA Access, která zatím byla jen na PC a Xboxu, má 3,5 milionu předplatitelů a předpokládá se růst po příchodu na PS4.