E3 PREVIEW Forza Horizon 2
Skrz fialové levandulové lány Provence i Toskánsko.
V druhém dílu závodní hry Forza Horizon odhalené v pondělí se budete prohánět třikrát větší oblastí než v jedničce. Zavede vás do svěžího nového prostředí: na sever Itálie a do jižní Francie - konkrétně do malebného kraje Provence, na Azurové pobřeží podél Středozemního moře se širokými promenádami, do Toskánska i podhůří Alp. V této velice rozmanité krajině bude čekat nejen spousta překrásných panoramat, která donutí zastavit auto a kochat se, ale především 700 soutěží, jejichž dohrání na 100 procent údajně zabere více než 100 hodin.
Tvůrci zdůrazňují, že chtějí hráčům poskytnout svobodu, tudíž záleží jen na nich, jestli si cestu zkrátí přes nejbližší vinici, les nebo vedlejší polní stezku. Oproti prvnímu dílu Horizon zmizí zábrany, které uměle znemožňovaly vyjetí pryč ze silnice Colorada. "Pokud tam nebude vyloženě nějaká zeď, hráč bude moci jet, kamkoli se mu zachce, jako by mohl i v reálném světě," vypíchlo studio Playground pro IGN. Chybět nemohou ani různé vesničky či až klaustrofobicky stíněná městečka na kopcích, propletená hustou sítí silnic napříč přírodou.
Z myšlenky propojeného singleplayeru s multiplayerem si po starém Test Drive Unlimited či naposledy NFS: Rivals asi nikdo na zadek nesedne, přesto na tento hladký přechod mezi oběma režimy chce Forza Horizon 2 klást důraz. Pokud by snad někdy nastal nedostatek živých hráčů, nebude se řešit ořezanou verzí zdarma jako v DriveClub PS Plus edici, nýbrž umělým "zalidněním" serverů díky technologii Drivatar, která podobně jako ve Forza 5 uloží způsob závodění jiných lidí na cloud a pak je předhodí před vás.
S ostatními živými hráči se potkáte buď v otevřeném světě nebo v lobby, kde se lze domluvit i na střetu ve speciálních arénách v módu King. Zkušenostní body obdržíte po vzoru hry Project Gotham Racing za stylovou jízdu, za plnění specifických úkolů z Bucket Listu či po nasednutí do zaparkovaných aut u silnice (např. McLaren P1 či Lancia Stratos) pro speciální výzvy. Ty mohou probíhat i tak, že někdo z hráčů na opačnou stranu mapy umístí několik bodů a cílem bude dojet k nim co nejrychleji kudykoli, tedy offroadově.
Po prvních screenshotech se nelze divit, že po grafické stránce se veškeré úsilí soustředí na kvalitu nasvícení. Každé jednotlivé světlo na scéně, včetně těch od reflektorů aut, prý bude dynamické, což prý šlo dosáhnout jen díky výkonu konzole Xbox One. Definice slova nextgen dle autorů prý není o texturách či rozlišeních, nýbrž právě o nasvícení. Cílem je dle vyjádření pro IGN vytvoření "fyzikálně přesného modelu atmosféry na Zemi", se simulací částic ve vzduchu pro správnou barvu nebe a také aby byly veškeré materiály věrné předlohám jako ve Forza 5. K tomu ještě připočtěte střídání denní doby se západy slunce se specifickým tónem barev, i rozmary počasí, o nichž zatím nic nevíme.
Forza Horizon 2 pro Xbox One a Xbox 360 (tuto verzi chystá jiné studio na enginu jedničky, tzn. bude to dost odlišná verze) vyjde někdy letos na podzim. První video z hraní vyleze již tento pátek.