E3 DOJMY z The Evil Within
Hledání pacienta a průzkum panství, kde straší.
Eurogamer byl předminulý týden pozván Bethesdou do Los Angeles, aby tam v předstihu absolvoval E3 předváděčku včera odložené hororové hry The Evil Within, kterou ostatní novináři uvidí až na červnové výstavě.
-
K dispozici byly dvě vybrané kapitoly z průběhu celé hry v celkové délce zhruba dvou hodin. Ta čtvrtá o doprovázení doktora (NPC postava) hledajícího zmizelého pacienta v hospici a pak ta osmá (The Cruellest Intentions), už mnohem rozsáhlejší.
-
Souboje působily důvěrně známým dojmem, ale obtížněji než v jiných survival hororech kvůli nutnosti zasáhnout cíl více střelami, navíc útoky na blízko zde slouží spíš jen k odražení nepřítele dál od vás.
-
I když se nepřítele skolili nikdy nebyla jistota, že se znovu nezvedne, dokud nebyl spálen ohněm ze zápalek, kterých ale nesete zoufale málo (maximálně pět krabiček souběžně). Kapacita zásobníku atd. jinak má záviset na volbě ze čtyř dostupných obtížností.
-
Hrdina Sebastian, navzdory povolání policejního vyšetřovatele, zpočátku kupodivu nebyl zrovna fit, protože se při běhu zadýchal po pár vteřinách, ačkoli měl právě někoho za zády. Po hráči se proto bude vyžadovat pečlivé nakládání s ukazatelem staminy.
-
Nicméně jeho schopnosti se prý budou postupem času zlepšovat a také ho posílí v prostředí nalezené ampulky (upgrady ještě nebyly ve hře implementovány). Velkou lékárničku údajně najdete jen velmi vzácně a po její aplikaci budete mít pár minut rozostřené vidění.
-
Pravým stickem na gamepadu se vyvolal inventář, kde se daly nadefinovat tlačítka např. na pistoli, brokovnici, bojový nůž a luk. Ten se zdál být nejužitečnější zbraní i díky tomu, že z najitých materiálů v prostředí a deaktivováním pastí šlo vyrobit pár speciálních šípů (oslepující nebo explodující).
-
Ani splnění úkolu neznamenalo, že je vyhráno: náhle se mezi vámi a doktorem díky zkroucené realitě vytvořily zdi na místech, kde předtím stála chodba, což jako efekt v id Tech 5 enginu funguje náramně.
-
Občas byl Sebastian vhozen do zakrvavené márnice, kde se musel vyhýbat nastraženým pastem či výbušninám, které při zručnosti a rychlém načasování mohl deaktivovat. Jak záhy zjistil, výhodnější bylo nechat je být, aby zlikvidovaly hordy nepřátel vyrojivší se poté, co se pokusil místo opustit (jinak by si s nimi sám neporadil kvůli nedostatku střeliva).
-
Jiným příkladem využití prostředí ve svůj prospěch byla vesnice s žebříky, visutými cestami a hlavně s různými pákami, které např. shodily barely s benzínem z výšky na nepřítele. Připomínalo to trochu úvod Resident Evil 4, kde jste se naučili zacházet s pastmi a manévrovat mezi přesilou protivníků.
-
V závěru levelu se vyskytoval jakýsi krabopavoučí boss, kterého nebylo možné zabít (což hráč zpočátku netuší), tudíž se vyplatilo postupovat s rozvahou či raději vzít nohy na ramena.
-
Druhá předvedená epizoda se odehrávala ve strašidelném starém panství a doprovázely ji flashbacky o temné historii dyzfunkční rodiny doktorů, kteří prováděli kruté experimenty a měli sociopatické děti.
-
Zamčené dveře vyžadovaly objevit v panství tři skryté lokace, v čemž napovídal obraz na stěně a otevřený sejf. Minihádanky byly např. o vložení té správné části mozku do ještě živé naříkající hlavy.
-
V řešení těchto puzzlů radily namluvený hlas a schéma, co máte přesně udělat, takže žádná extra výzva, přesto to bylo příjemné zpestření a zvolnění od akce, v jiném stylu než klasické posouvání soch jako v jiných hrách.
-
Někteří nepřátelé by údajně měli jít okamžitě zabít i kradmým postupem, ale v praxi se v E3 demu jen málokdy stalo, že byli otočeni tím potřebným směrem a navíc se pak stejně sami vzkřísili, nehledě na to, jak bravurně jste tuto svou práci vykonali.
-
Perličkou bylo zjevení ducha, který začal hrdinu pronásledovat, ale dalo se ho zbavit běháním v kruhu po místnosti nebo schováním se pod postel. Tento "neviditelný" nepřítel jako v RE3 Nemesis se může objevit kdykoli během hraní a pořádně tím vylekat.
-
Celkově se zatím The Evil Within jeví jako nadějná hra, která vrátí žánr zpět do 90. let, viz její design o hledání přehlédnutých dveří či rychlém uhýbání se před headshoty skrčením. Má báječnou hororovou atmosféru, ačkoli občas v E3 demu trpěla ovládáním a pár nedodělky.
The Evil Within vyjde 24. října 2014 pro PC, PS4, PS3, X360 a X1 - čtěte také další články a předešlé dojmy.