Skip to main content

E3 DOJMY z The Division

Ponořili jsme se do Dark Zone.

Noříme se do Dark Zone - do online PVP sekce mapy ve hře Tom Clancy's The Division, která má vyjít na počátku příštího roku. Dark Zone je místem, kde došlo ke kontaminaci, jež zničila svět hry The Division. Zamrzlou cestu lemují řady plných pytlů na mrtvoly, které stále leží všude kolem, zatímco v oblasti hlídkují gangy ozbrojených nepřátel.

Ale ta největší hrozba pochází od ostatních hráčů. Ti jsou zde z úplně stejného důvodu jako vy - hledají cennou kořist, kterou zde zanechali vojáci provádějící evakuaci, když vyšlo najevo, že zdí obehnaná Dark Zone nezastavila šíření fiktivní virové nákazy.

Najděte cennou kořist a dohlédněte na to, že ji helikoptéry v bezpečí vytáhnou do vzduchu a odletí s ní někam, kde ji dekontaminují. Ale když si přivoláte vzdušnou přepravu kýženého nákladu prostřednictvím docela viditelné světlice, upozorníte tím také všechny ostatní hráče v oblasti, takže budou vědět, co máte za lubem.

Pokud se k vám ostatní hráči - či jejich celé týmy - dostanou do minuty a půl, která je potřeba pro vyzvednutí nákladu, pak s vámi o kořist svedou boj. Jestliže uspějí, mohou si náklad nechat pro sebe a pak se pokusit o její vyzvednutí sami.

Fakt, že nejlepší kořist ve hře je ukryta v těchto oblastech, znamená, že budete muset před akcí zvážit výhody a nevýhody - tedy alespoň v to Ubisoft doufá - a někdy se vám to zkrátka nepodaří.

„Opravdu jsme chtěli do hry přidat ten okamžik dodatečného napětí - kořist je díky tomu cenná, představuje něco opravdu speciálního," řekl Eurogameru výkonný producent Fred Rundqvist. „Takže když ji naleznete, možná půjdete hledat bod pro vyzvednutí nebo už budete nějaký mít. Ale když jej aktivujete, upozorníte na svou pozici všechny okolo. A pak máte 90 sekund na to, abyste stihli utéct."

Sekce, kterou jsme hráli, měla podobu úzké vertikální výseče tohoto mechanismu, přičemž o jeden vyzvedávací bod se praly tři týmy. Proháněli jsme se po opuštěných, zasněžených ulicích lemovaných opuštěnými vozidly - a ano, pořád automaticky zavíráte dveře u aut, když kolem nich v krytu procházíte.

Dorazili jsme s kořistí na výsadkový bod asi tak ve stejný okamžik jako naši soupeři a nikdo nezvolil pacifistickou možnost nechat protivníka vyzvednout svůj balík. Místo toho se každý hráč vrhl do boje - kvůli čemuž se neutrální hráči a týmy zbarví dočervena, jakmile na vás či jeden na druhého zaútočí.

Navzdory plynulému souboji to bylo celkem repetitivní. Díky různým třídám se můžete vyzbrojit brokovnicemi nebo útočnými puškami, granáty či přenosnými věžemi a dalším. Ale jen málo lidem se podařilo vyzvednutí kořisti dokončit, aniž by hra neupadla do anarchie. Je ovšem těžké dělat nějaké konečné závěry o tom, jak hra bude vypadat za běžných podmínek, protože se jednalo jen o úzkou výseč a minimálně mechanismus vyzvedávání kořisti rozhodně nepředstavovala konečnou podobu hry.

„Výzvou pro nás bylo zkomprimovat hodiny hratelnosti do ukázky pro E3," připouští Rundqvist. „Představte si oblast mnohonásobně větší než to, co jste dnes viděli. Mohli byste se po té mapě toulat půl hodiny, a přesto nikoho nepotkat. Chtěli jsme vytvořit něco, co by bylo akčnější."

A samozřejmě jsou na mapě i oblasti mimo Dark Zone - ačkoliv i tak bude hra vyžadovat připojení k internetu. „Berte to jako strukturu typické MMO," uzavírá Rundqvist. Nemůžete se do hry přihlásit, pokud nejste online."

Watch on YouTube

Ale co když budou server offline nebo se něco pokazí? „Můžu vás ujistit, že v tomto ohledu činíme opatření. Nemůžu si představit horší situaci, než když někdo, si zaplatí za hru, ji nemůže hrát. Proto ji až do vydání hry budeme testovat co možná nejvíc."

Tom Clancy's The Division vyjde pro PC/PS4/X1 začátkem března 2016.

rezervovat na Alza.cz.

The Division stále vypadá jako silný kandidát na poli online stříleček, ale i když jsme si hru vyzkoušeli, je obtížné nabídnout vám nějaké smysluplné závěry.

Nehledě na to, jak hra na E3 vypadá, v současné době teprve začínáme tušit, jak se hra ve finální podobě bude vlastně hrát. Doufáme, že příště ze hry uvidíme mnohem víc než jen tenkou vertikální výseč - tedy že uvidíme, jak do sebe jednotlivé kousky The Division opravdu zapadají.

Read this next