E3 DOJMY z PS4 her: Knack a inFamous Second Son
I z osahání ovladače DualShock 4 na vlastní pazoury.
Knack
-
První hrou, kterou jsem dostal možnost osobně otestovat na Playstation 4 na E3, byl Knack. Kupodivu se po pár desítkách sekund zasekla konzole, takže mám pocit, že problémy z konference Sony nebyly úplně náhodné (možná bychom si měli dát pozor, aby Sony neopakovalo podobný fail jako před sedmi lety Xbox 360 s RROD, ale snad to je jen vývojářským kitem...).
-
Na druhou stranu musím pochválit skvělý ovladač PS4. Je určitě nejlepším od Sony, který jsem kdy držel v ruce, a tím mám na mysli i Move ;-) Skvěle padne do dlaně, díky lehkému pogumování parádně drží i ve zpocených rukou a naprosto úžasně se manipuluje s gumovými joysticky. Pa-rá-da.
-
Hratelností jde o skákačku, mlátičku s pár puzzle. Kupodivu mi Knack připoměl trochu Maria nebo spíše Donkey Konga líznutého Wonderfull 101, protože je trochu pomalejší a ne tak agilní.
-
Demo Knock mě provedlo v patnácti minutách téměř všemi podobami, který hrdina složený z kousků hlíny, či co to je, postupem času prochází.
-
Jakmile jsem začal, byl jsem poměrně malý a musel jsem dát minimálně tři údery základním nepřátelům vypadajícím jako zmenšená forma Hulka.
-
Svou velikost zvětšujete pomocí rozbíjení červených boxů, které obsahují kousky Knacka. Ten díky nim v každem levelu o pár centimetrů povyroste. Když jsem na začátku začínal s velikostí podobné lidem, na konci jsem svými kamennými pěstmi rozbíjel věžáky.
-
Ve hře je spousta komb, které aktivujete sbíráním žlutých krystalů ukrytých třeba v pouličním osvětlení.
-
Druhá úroveň se odehrávala na ledu, Knack se po něm klouzal, ale mohl ke svému brnění přidat kousky ledu, takže rostl rychleji než v jiných úrovních, ale zase si tento vývoj nepřenesl do další úrovně.
-
V jakémsi muzeu jsem se mohl dočasně zbavit svých kamenných částí a z obřího monstra se stal sklěněný panďulák, který díky tomu mohl procházet laserovými pastmi.
-
Poslední úroveň se odehrávala ve městě, Knack byl opravdu vysoký a mohl například házet automobily po létajících strojích nebo ničil tanky.
-
Během hraní jsem kupodivu neměl pocit, že jsem na Playstation 4, nýbrž na jeho starším bratříčku. Grafika není moc detailní, procesor asi zaměstnává fyzika? Ani framerate nebyl příliš stabilní. Je to s podivem, protože třeba nové Killzone vypadá o mnoho tříd lépe (více o něm bude psát Martin Zavřel).
-
Ještě jednou musím pochválit PS4 ovladač, je fakt perfektní.
inFamous: Second Son
-
LED telka s prezentací Infamous byla na uzavřeném stánku jen jedna a opět pouze o prezentaci, hru samotnou jsem si nemohl vyzkoušet. K ruce mi byl nicméně vývojář Sony, který vše komentoval.
-
Second Son prý je ve vývoji už dva roky a vždy byl připravován s ohledem na nextgen. Z toho si můžete udělat obrázek o tom, jak dlouho dopředu se hardware v Sony vyvíjí a jak dlouho dopředu mají interní studia přístup k vývojářským konzolím.
-
E3 demo Second Son se odehrávalo pouze na malém prostoru, takové uzavřené aréně, která byla zasazena do jakési komerční oblasti se skladišti.
-
V Infamous 1 and 2 se lidé se superschopnostmi teprve začali objevovat. Ostatní lidé z nich měli strach. Třetí díl se odehrává sedm let po ustavení agentury DUP, která se stará o ochranu běžných civilistů, kontroluje používání speciálních sil, zavírá ty, kteří je zneužívají a umožňuje normální život těm, kteří s nimi spolupracují.
-
„Jméno hlavního hrdiny" může přebírat vlastnosti ostatních superhrdinů, to znamená, že schopností bude mnohem více, než jsme zatím viděli. Určitě se dostaneme k něčemu ještě více cool než je prozatím prezentovaný červený kouř.
-
Second Son se odehrává v Seattlu, což je skvělé, protože vývojáři jsou z tohoto města a znají každou malou vedlejší uličku. Navíc v Seattlu pořád prší, což dovoluje grafice ve hře využívat různé pokročilé grafické efekty. V podstatě všude po zemi jsou malé kaluže vody, které odrážejí veškeré okolní stavby, postavy a jiné objekty.
-
Karma systém: „Vaše volby mají konsekvence". V každé důležité chvíli si můžete vybrat, jestli se budete chovat jako svatoušek nebo mizera. A každé toto rozhodnutí má vliv na prostředí i další vývoj. Podle mého názoru jde o marketingové řeči a tato rozhodnutí možná změní vyznění některých příběhových sekvencí nebo vám otevřou jiné schopnosti.
-
První z vlastností je možnost teleportovat se skrz průhledné objekty, jako třeba branky. Druhou předvedenou je průlet skrze větrací šachty. S další ničíme bariéry postavené agenturou.
-
Agenti DUP také ovládají superschopnosti, například dokáži vytvořit jakýsi kamenný most, kterým se přemísťují prostředím.
-
Zeptal jsem se, jestli můžeme získat i schopnosti agentů, na to mi ovšem nechtěl můj průvodce ze Sony odpovědět. Z jeho vyhýbavých vět však vyznělo, že superschopnosti nebudeme moci získávat na potkání, ale zřejmě po soubojích s nějakými speciálními bossy, to znamená jednou za čas.
-
Second Son, který bude startovní hrou na PS4, vypadá určitě podstatně lépe než rovněž startovní Knack, zdálo se mi, že i běžel mnohem plynuleji, ovšem to se mohlo dít jen proto, že aréna ve hře byla dosti omezená. Nicméně jsem si nevšiml žádných propadů v plynulosti.
Toto je prototyp nového způsobu reportování Eurogameru z E3 s bezprostředními, téměř online zápisky z novinářských předváděček za zavřenými dveřmi na veletrhu v Los Angeles, který reaguje na zrychlenou dobu a požadavky čtenářů po co největší aktuálnosti - více o našem pokrytí E3