Skip to main content

E3 DOJMY z karetní hry Gwent dle Zaklínače

Má dobrý nápad, jak bojovat s náhodou.

Ve spoustě her se sběratelskými kartami si můžete kupovat a otevírat balíčky karet. Je to zábavný mechanismus, ale jedním z problémů tohoto systému je jeho nahodilost. Většinou dostanete spoustu karet, které buď nechcete, anebo už je máte. Gwent, samostatná hra se sběratelskými kartami, která začala žít coby minihra v Zaklínač 3, má skvělý nápad, jak s touto nahodilostí v případě karetních balíčků bojovat.

Když v Gwentu otevřete balíček karet, zobrazí se vám tři vzácné či ještě lepší karty. Jednu z nich si vyberete a necháte a ostatní zahodíte. Zbylé čtyři karty, které v balíčku dostanete, jsou pak zvoleny náhodně.

Vývojáři z CD Projekt Eurogameru na E3 řekli, že tento systém hráči poskytuje určitou míru volby, pokud jde o to, které karty si přidá do sbírky. Řekněme, že dvě z těch tří karet, které se vám poprvé ukážou, jsou z frakce, za kterou neradi hrajete. Ty můžete zahodit, takže je nahradíte jinými kartami, jež jsou zvoleny náhodně. Je to jako druhé hození kostkou.

„Na karetní hry máme obecně vlastní názor a přišlo nám, že tato inovace sníží míru frustrace, kterou občas cítíte, když dostanete nové karty, z nichž nechcete ani jednu," řekl Mateusz Tomaszkiewicz, hlavní designér příběhu.

„Díky tomu máte alespoň nějakou kontrolu a také pocit, že si můžete vybrat, co chcete. Naše hry jsou vůči hráčům férové a tohle se jim bude podle nás líbit a zlepší jim to zážitek."

Samostatný Gwent má výrazně vylepšené uživatelské rozhraní a líbivější grafiku než minihra ze Zaklínač 3.

Gwent bude možné si stáhnout bezplatně, a proto v něm najdete podobný obchodní model jako v Hearthstone od Blizzardu. Můžete hrát zadarmo, ale jestli chcete nové karty, musíte si kupovat balíčky. Ty si můžete pořídit za skutečné peníze nebo za herní měnu. CD Projekt se ještě nerozhodl, kolik budou balíčky stát.

Gwent vyjde se čtyřmi frakcemi: Severní království, Scoia'tael, Skellige a Příšery. Nilfgaardská říše, kterou znáte z minihry v Zaklínač 3, bude podle Tomaszkiewicze přidána později.

Každá karta má dvě verze: standardní a prémiovou. Tyto prémiové verze mají oproti statickým obrázkům standardních karet pěkné animace, například Geralt usekává příšerám hlavu. Prémiové karty jsou náhodně obsaženy v balíčcích, řekl Tomaszkiewicz.

Na free-to-play karetní hru je překvapením, že Gwent obsahuje kampaň pro jednoho hráče, o které CD Projekt tvrdí, že bude trvat kolem 10 hodin. V této kampani, která bude k dispozici již v den vydání, bude otevřený svět, který budete moct prozkoumat z pohledu shora, filmečky a dabing. Na příběhu pracuje Karolina Stachyra, která napsala úžasnou zápletku s Krvavým baronem ze Zaklínač 3.

Standardní verze karet mají statický obrázek. Prémiové karty mají úžasné animace.

Možná je to v případě Gwentu přehnané, ale Mateusz Tomaszkiewicz, který tento nápad na robustní kampaň navrhnul managementu CD Projektu, řekl, že podle něj většina karetních her tento prvek postrádá.

„Abych se přiznal, karetní hry mám hrozně rád," řekl. „Hraju jich hodně. A něco takového mi tam vždycky chybí. Vždycky jsem si chtěl postavit vlastní armádu a do té karetní hry se ponořit. Karetní hry zbožňuju, protože ty karty jsou tak nádherné a já je rád sbírám. Ale co se týče soutěžního multiplayeru, ve většině z nich se mi líbí, ale nejsem hardcore hráč. Hraju ho jen čas od času. V tomto případě se prostě můžu ponořit do hry a postavit se několika různým výzvám. Takže myslím, že do určité míry je kampaň něco, co bych si chtěl zahrát."

Při navrhování kampaně Gwentu pro jednoho hráče se Tomaszkiewicz inspiroval u úžasné strategické hry Might & Magic: Clash of Heroes od Capybara Games. Clash of Heroes má rozsáhlý příběh, filmečky s dialogy a mapu s několika lokacemi, které můžete prozkoumat. V bitvách se hra přepne do tahové strategie.

Gwent funguje podobně, ale na mapě se pohybujete volně a střety armád představuje karetní hra. „Zpočátku jsem si říkal, že ta grafika je hodně jako z nějakého JRPG, ale fakt mě to vtáhlo," řekl Tomaszkiewicz o Clash of Heroes.

CD Projekt z Gwentu odstranil nilfgaardskou říši, ale má v plánu ji přidat později.

„Byl tam průzkum a dialogy a bitvy byly jako puzzle, tak trochu jako Puzzle Quest. Co takhle to udělat s kartami, napadlo mě. Gwint je bitva dvou armád, ne? Tak proč by nemohl sloužit jako prezentace skutečných bitev? Mezi prvními nápady, které jsme probírali, byl ve hře někdo, kdo cestuje a skutečně hraje karty. Ale přišlo mi, že tahle hra má mnohem větší příběhový potenciál."

CD Projekt má v plánu vydat kampaň pro každou z gwintových frakcí, které postupem času nabídnou významné množství obsahu. Hra pro jednoho hráče vývojářům skýtá prostor proto, aby mohli porušit pravidla karetní hry. V soutěžním multiplayeru je vyváženost klíčová, ale s kampaní si může CD Projekt vyhrát a postavit hráče před zvláštní výzvy.

„Můžu vám dát protivníky, kteří porušují pravidla pro sestavení balíčku," řekl Tomaszkiewicz. „Například jdete do močálu, takže si řeknu, že v téhle bitvě v močálu nemůžete používat obléhací zbraně, protože obléhací zbraně by močálem neprošly. Takže máme spoustu příležitostí, jak hráče uchvátit a představit jim různé výzvy."

Gwent vyjde nejprve v otevřené betě pro PC/X1 letos v září, později i pro PlayStation 4 (krabicová verze se zatím neplánuje). Poznámka: Terminologie je použita ze hry. Kde se mluví o názvu této samostatné hry, použili jsem Gwent, protože takhle to zatím CD Projekt chce, a tam, kde se mluví o té karetní hře jako takové, jsme použili gwint, jak je to v Zaklínači.

Watch on YouTube

Read this next