E3 dojmy z Assassin's Creed 3
Bostonská jízda s rozpáranými břichy a uťatými hrdly.
Na předváděčce Assassin´s Creed 3 jsem měl poprvé pocit, že jsem velmi důležitá osoba. Vždyť mě náš přítel Dan Zahradník, kontakt Ubi pro Evropu, vybavil kartičkou VIP Access. Přesto jsem u zvláštního vchodu před místností s čtveřicí konzolí pohánějící třetí díl simulátoru zabijáka strávil dobrých třicet minut. Zájemci o verzi pro Playstation Vita, PS3 nebo X360 se střídali jako na běžícím páse, ale o Assassin's Creed 3 spuštěným na Wii U byl největší zájem.
Stejné na všech platformách
První informace, která se táhla celou prezentací jako smrad za sprintujícím novinářem, byla, že WiiU verze je stejná, jako na ostatních konzolích, Ubi si dal za cíl zaručit stejný zážitek, jako na jiných platformách. Jediným zprvu viditelným rozdílem je minimapa na dotykovém displeji WiiU ovladače, doplněná na obou stranách půlkruhy s výběrem ručních a střelných zbraní.
Mohl jsem si vybrat ze tří úrovní a sáhl samozřejmě po Bostonu, který nebyl příliš profláknutý z konferencí. Connor stál na střeše nízké budovy a sledoval pulsující město. Právě se pod ním kodrcal vůz se senem, hlavní hrdina neváhal a skočil do něj stejně nebojácně, jako to dělal Ezio v předchozích dílech do pevně umístěných hromad uschlé trávy. Vůz popojel pár metrů a když míjel jednoho z anglických vojáků, Connor hbitě vystrčil ruce a zakroutil mu krkem, vyskočil z vozu a rychle se vmísil do davu.
Po pár metrech ho zastavila černoška a prosila ho, aby ji pomohl osvobodit manžela zajatého anglickými vojáky, kteří ho drží v dřevěných poutech. Předvádějící mi vysvětlil, že se jedná o jednu z dlouhé řady vedlejších misí. Oproti dřívějšku nebudou už žádné generické úkoly, které by se mnohokrát opakovaly, každý bude naprosto unikátní. Jsem zvědav, jak jistě chvályhodná snaha dopadne. Abychom nedělali stokrát to samé, jen pro jinak vypadající lidičky a ze zdánlivě jiných důvodů.
Použití nové zbraně
Žádost o pomoc Connor přijal a následoval ženu do vedlejší uličky, ve které afroameričanka začala pokřikovat na strážného, který se jí rozhodl zpacifikovat. Za rohem už na něj však čekal Connor a bleskurychle mu prohnal čepel hrdlem. Pokračoval na malé náměstíčko, kde se za schnoucím prádlem bavili další dva vojáci. Connor vyhupkal na strom, roztočil lano s hákem, který zajel do žeber jednoho z nepřátel, druhý konec provazu si omotal kolem ruky a rychle skočil dolů. Zraněného vojáka se okamžitě snažil zachránit jeho souputník, ale na něj už hlavní hrdina nečekal, oběhl plápolající prádlo, osvobodil vězně a společně pláchli z dosahu vojáků.
Za chvilku se můj průvodce úmyslně pustil do bitky s velkou přesilou jen proto, aby mi ukázal, o kolik je boj proti dřívějšku plynulejší. Connor na rozdíl od druhého dílu mnohem více využívá okolní prostředí - konkrétně v této scéně napíchl velitele jednotky na opřené vidle. V následující bitce s asi desítkou Britů používal tomahawk, kterým trhal hrdla. Vojáci mu nezůstali nic dlužní a v nestřeženém okamžiku ho jeden z nich přetáhl přes hlavu a povalil ho na dlažební kostky. Animace při bitkách jsou ještě lépe napojené, než dřív, až to vypadá jako na tréninku kapuery.
Míření skrze rozpárané břichy
Jindy se Connor připlížil k povídajícím si strážím, ukradenou puškou nejprve prvního z nich proťal bodákem a druhého zabil výstřelem z hlavně čouhající z krvácejícího břicha. Celkově hra více využívá interaktivní prostředí, třeba díky proskakování okny do interiérů budov. Jestliže bojujete déle na jednom místě, stahují se vaším směrem neustále posily i z hodně vzdálených uliček a náměstí.
Posledních pár kroků mě zavedlo do bostonského přístavu. Britové ho tenkrát pečlivě střežili, a proto si Connor přivolal skupinku převlečenou v jejich uniformách. Prošli společně ke korábu, na jehož palubě se nacházel velitel, kterého bylo potřeba zlikvidovat. Ještě na souši Connor rozpoutal melu, ze stojanu sebral pušku s bodákem, vyskočil na palubu, propíchl nešťastníka a z hlavně trčící z jeho břicha zastřelil druhého Brita. Pak už byla cesta za kapitánem volná. Dva rychlé kroky a Connor ho přehodil přes palubu.
Na Wii U asi bez nových funkcí
Ač jsem se díval na televizní obrazovky s vedle běžící PS3 nebo X360 verzí sebepozorněji, neviděl jsem téměř žádný rozdíl v grafickém ztvárnění oproti Wii U. Nicméně ruku do ohně bych za totožné zpracování nedal, i když mě producent hry několikrát trpělivě a později velmi důrazně přesvědčoval, že všechny verze jsou naprosto totožné. Většinou mluvil o tom, že v Assassin's Creed 3 pro Wii U jsou použity naprosto identické podklady, tedy textury nebo modely, jako u ostatních konzolí. Nakonec jsem z něj vypáčil, že Wii U verze běží v totožném rozlišení a zvládá i stejnou AI, jako ty ostatní. Subjektivně jsem měl pocit, že postavy a nejbližší okolí vypadají trochu lépe, než druhý díl na X360, ale vzdálenější objekty mají méně detailů.
Ubi všechny tři verze bere absolutně rovnocenně. Čekal bych, že určité akce, z hlavy mě napadá páčení zámků, by mohly na Wii U probíhat přes dotykový displej nebo pomocí gyroskopů nového ovladače. Jenže opak je pravdou a kromě na začátku zmíněné minimapy na dotykovém displeji a rychlejšímu výběru zbraní, se žádných jiných změn nedočkáme. Ubi ještě přemýšlí, zda by na Wii U mohla hra běžet na televizi úplně bez pomocných ikonek, které by byly přítomné na druhém displeji. Potvrzena mi byla podpora WiiU Pro joypadu, díky čemuž bude zážitek v podstatě totožný s X360. Stejné budou i multiplayerové módy. A nakonec to nejdůležitější, Assassin's Creed 3 bude jednou ze startovních her pro Nintendo Wii U. Jste stejně nadržení jako já?
Tento článek sponzoruje CONQUEST entertainment a.s., distributor Nintenda v České republice.