Dying Light opouští staré konzole
Teprv teď se zjistilo, že hru neutáhnou.
Tahle zpráva se tak trochu čekala. Zombie akce od tvůrců Dead Island na poslední chvíli nechala zemřít dosud plánované verze pro PlayStation 3 a Xbox 360. Vyjde tak koncem ledna nakonec jen pro PC, PS4 a X1.
Techland to dnes oznámil na oficiálním Facebooku, kde to zdůvodnil nedostatečným výkonem staré generace konzolí. Na nich by se muselo sahat po drastických kompromisech, které by nemohly být věrné základní vizi hry.
"Po interním testování jsme došli k názoru, že nemáme na výběr a musíme se na old-gen verze vykašlat, protože Dying Light prostě nebyly schopné rozběhout. Souvisí to s technologickou vyspělostí hry, když v jednu chvíli zobrazuje až 200 tisíc objektů. K tomu si přidejte realistické, fyzikálně založené nasvícení a tím ždímete i nextgen platformy."
Jádro hratelnosti, jako svobodný a plynulý, přirozený pohyb v kombinaci s vývojem postavy a rozsáhlým otevřeným světem, se prý dá docílit pouze na těch technologicky nejpokročilejších platformách, kde dostanete plnohodnotný zážitek nehledě na to, kterou z těch tří si vyberete.
"Věříme, že chápete naše těžké rozhodování, které jsme museli učinit. Nemůžeme se dočkat, až vám Dying Light ukážeme takové, jaké správně má být," uzavřel Techland oficiální vyjádření. To je tak učebnicovým příkladem, jak ze špatné zprávy udělat dobrou a ještě jen tak mimochodem zpropagovat klíčové vlastnosti hry.
Jen je s podivem, že se vše o PS3/X360 údajně zjistilo až nyní, až pár měsíců před vydáním. To se tyhle věci nezkoumaly už před třemi lety? Nebo je reálným důvodem něco jiného, např. málo předobjednávek těchto verzí a tvůrcům se nechce s obtížným úkolem kolem ořezávání hry ztrácet čas, ale nemohou to říct na férovku?