Dying Light 2 údajně provázejí značné trable, vypověděli polští tvůrci novináři
Proto je v nedohlednu? + obhajoba šéfa a PR Techlandu.
Člověk má klasicky na výběr, komu bude věřit. PR manažerka Techlandu Ola Sondej na Twitteru tvrdí, že to má být totálně nepřesné, že postupují vpřed, že vše je v dobré kondici a že se nemáme bát ohledně vydání. Ani že nebyli odkoupeni Microsoftem, jak se spekulovalo (tudíž se pořád počítá s PS4 verzí).
A pak tady je dnešní, docela drsný report z polskigamedev.pl, který odvážně napsal respektovaný autor dříve pracující pro největší herní magazín v Polsku.
V něm popisuje, kterak vývoj Dying Light 2 provázejí pro něj neuvěřitelné (ale v branži veskrze typické, viz třeba Mafia 2) problémy, kvůli nimž patrně nedávno došlo k překvapivému odkladu této dlouho chystané parkúrové akce na neurčito. Ohledně stihnutí letošního roku zaznívají skeptické názory a po všem níže to považujeme za naprosto nereálné.
Od zaměstnanců sehnal anonymní výpovědi o četných konfliktech ve studiu, kde prý známý designér Chris Avellone (Fallout New Vegas, KOTOR 2, Divinity Original Sin 2, Neverwinter Nights, Prey, Pillars of Eternity) nutí tvůrce k přesčasům do desíti večer, nadává jim, varuje před mluvením s novináři a jinak moc netuší, co se vlastně uvnitř děje. Jím napsaný příběh se údajně pro tento typ hry vůbec nehodí (spíš pro Fallouty). Měl být příliš hluboký, empatický, vrstvený, větvený a komplikovaný (o vztazích mezi frakcemi a psychologii), takže se musel zjednodušit, ani prý občas nedával smysl.
Majitel Techlandu Paweł Marchewka zase prý nonstop mění všechno ve hře a doplňuje do ní sám prvky, aniž by se zamyslel, jestli budou vůbec fungovat a zda jsou realizovatelné. Má mít též spory s Avellonem ohledně jeho nápadů pro úkoly a příběh. Chybět tomu má nějaké jasné směřování či vize. S Avellonem si moc nepadl do oka ještě před oznámením hry ani kreativní šéf Adrian Ciszewski. Na jeho hlavu padá také dost kritiky kvůli nepřipravenosti na takovou nálož práce a odpovědnosti. Sice toho prý pro firmu hodně odvedl a těší se důvěře majitele, ale jinak má jít o workaholického d***** s chybějícími potřebnými povahovými rysy. Jeho filozofie o nikdy nedokončené práci, i snaha do všeho mluvit (na úrovni micro-managmentu) ovlivňují morálku týmu, kterému se nezdráhá volat ani v nočních hodinách mimo crunch.
Navzdory těmto poměrům ve studiu má být hra v docela solidním stavu se všemi již zabudovanými vlastnostmi, i s pozitivními ohlasy od najatých lidí ze západních studií. Problém prý tkví v detailech a chybějícímu internímu demu, které by zakotvilo hratelnost v určitém stylu a přesvědčilo vedení k investování do zbytku obsahu. Momentálně se má usilovně dodělávat alfa, za níž jsou prý slíbeny lukrativní odměny. Morálku by mělo zvednout snad i přestěhování do nové budovy, ačkoli zatím mají být vývojáři spíš zoufalí a chybět jim motivace i ta správná mentalita kvůli "vzdálenosti" běžných zaměstnanců od šéfů.
Kvůli toxickému prostředí a slabému vedení už prý Techland opustilo přes 50 lidí, ostatní mají zůstat jen kvůli snaze o bonusy a referencí velkého projektu. Jiní pro report vyslovili porozumění s občasnými potížemi, protože hra z toho prý ve finále bude jen těžit. Krom toho se snaží o inovativní kousek, jaký tu ještě od nikoho nebyl, což není snadné a vyžaduje to prostě přístup metodou pokus-omyl.
V závěru polského článku je vyjádření CEO studia, podle nějž je vše v pořádku, protože vývoj her je takovým živoucím organismem, stejně jako průběžné změny v designu. Takto se prý hry běžně dělají a není něčím mimořádným, že když do hry přidají plavání, musejí logicky vyrobit i plavající nepřátele. Nebo když tam přidají auto, musejí tomu způsobit levely. Demo údajně mají čtyři roky staré a stále se dá hrát.
Je faktem, že podobné zvěsti jsme před odhalením slýchali i o Cyberpunk 2077 (možná jsou Poláci notorickými stěžovateli a nespokojenci se vším, stejně jako Češi?) a jak to pak dopadlo po představení na E3, že... Vyloučeno však není ani to, že celý Dying Light 2 skončí jako Dead Island 2 (na nějž si pak Deep Silver raději našli jiná studia), aneb historie se může opakovat.
P.S. na Wiki stránce Chrise Avelloneho si schválně všimněte, do kolika problematických projektů byl v minulé dekádě namočen, tohle podle nás už nemůže být jen nějaká náhoda - zřejmě to není úplně ideální parťák, se kterým chcete rádi spolupracovat (viz jeho kritika situace v Obsidianu, odkud odešel).