Dying Light 2 si odnáší pouze sedmičkové průměrné hodnocení. V čem je problém?
+ downgrade mise oproti prezentaci z 2019.
Takto si to asi polský Techland nepředstavoval. Krátce poté, co varoval před hraním předčasně prodávané verze (bez patche), která je prý na vylisovaném disku 2 až 3 měsíce stará (!), bylo uvolněno embargo na recenze.
A ty nedopadly úplně podle představ. Průměrné hodnocení ze zahraničních recenzí se zastavilo na čísle 76% na OpenCritic a 77% na Metacritic.
Z předních médií byl nejpřísnější GameSpot se 6/10, který kritizuje příběh, postavy a absenci vyladění v mnoha oblastech. Nicméně i tak ho prý něco dokázalo ke hře přikovat, aby se k ní neustále vracel i po zhlédnutí závěrečných titulků.
GamesRadar s 3/5 říká, že z valné většiny to je dobrá hra, díky skvělému světu k prozkoumání, spoustě věcí k nalezení a pocitu ze svobody i pohybu. Kde to drhne, to jsou prý postavy nepropojené s příběhem, a že nemáte žádný skutečný dopad na dění ve světě.
Krutý byl The Guardian jen s 2/5, dle nějž je hra uvnitř mrtvá stejně jako hordy zombíků, a krom toho je vše až příliš okoukané. Postavy a příběh jsou plné stereotypů, na rozdíl třeba od série The Last of Us.
Hodně chvály naopak sklidila hra na Game Informeru s 95%, protože to je prý vtahující cesta plná poznání a všechna rozhodnutí, co zde učiníte, mají nějaký dopad.
Dle DualShockers to je pokračování epických proporcí, je tu vše, co milovali fandové jedničky, ale s větším příběhem, novými vlastnostmi a velkým světem k prozkoumání.
VGC si myslí, že hra někde po cestě ztratila své směřování. Zpočátku to má být zajímavá hra, ale postupem času zajímavost vaší postavy upadne, nápady ztratí na atraktivitě a stává se z toho jen generická zombie rubačka, s tuctovým bojem a absencí jakéhokoli nebezpečí.
IGN si stěžují na technické problémy a padání, což prý zastiňuje parkúrové tance na střechách a lákavý otevřený svět. Nicméně žádný patch prý nedovede opravit příběh či protagonisty.
PushSquare oceňují hratelnost s novými možnostmi pohybu a přesunů, ale extrémním zklamáním má být vyprávění a otevřený svět, které nenaplnily svůj potenciál. Dopady vašich voleb nejsou takové, jaké by mohly být, a mapa by mohla být zajímavější.
Redaktorovi PC Gameru zabralo dohrání padesát hodin, když se věnoval hlavnímu příběhu a pár vedlejším úkolům. I tak mu prý zbývá řada dovedností k odemknutí a nenavštívil řadu lokalit ve městě.
PCGamesN strávili v Dying Light 2 nějakých třicet hodin, ale líbila se jim pouze třetina z nich. Prý to je hodně o trpělivosti a frustraci, ale svoboda pohybu a boje je stále nutily hrát dál. Ty dobré věci na dvojce jsou prý ty samé, co udělaly hit z jedničky.
Objevilo se také videosrovnání finální verze s E3 2019 demem na PS4, kde si všimněte downgrade například v tom, jak je nyní mise více lineární nebo jak už chybí více větvení: