12 minut z lákavého Dying Light o hledání zásob
Traverzování přes chudinskou čtvrť ve dne i v noci.
Warner Bros. poskytli IGN dvanáct minut souvislých záběrů z pre-alfa verze Dying Light, survival first-person akce s prvky parkúru na způsob Mirrors Edge. Patrně něco jako viděl Pavel v červnu na E3, takže i vy nyní máte první šanci se přesvědčit, že to ze strany polského Techlandu rozhodně není jen přeskinovaný Dead Island a že hra vypadá nadmíru zajímavě.
Hrdina plynulými pohyby skáče po primitivních plechových stříškách chudinské čtvrti s pověšenými fáborky, která lehce připomíná jihoamerické favely či typická obydlí v zemích třetího světa, během čehož jsou mu za letu vidět ruce i nohy. Při rychlejším běhu než v jiných hrách se musí vyhýbat zombíkům, kteří na něj číhají v průchodech a které může sundat basebalkou. Prý záleží jen na vás, jakou zvolíte taktiku, jestli se jim postavíte nebo raději vezmete nohy na ramena. Pokud je zombíků tolik, že zamořili celou bývalou dálnici (zjevná podobnost s Dead Rising 3), je výhodnější využít své dovednosti a prostě zdrhnout.
Když v opuštěném domě uslyšíte někoho křičet a nelze se dostat dovnitř zamčenými dveřmi, dá se v pěkné animaci z vlastních očí vylézt na nedaleký sloup a skočit na terasu pro prozkoumání zanedbaného interiéru. Každá taková volba má mít své konsekvence (zachráníte dívenku schovanou ve skříni nebo ne?), ale jde tu o čas, protože při hledání zásob vyhozených z letadla jste tlačeni tím, že v noci se oblast stane mnohem nebezpečnější, a tak byste se měli soustředit na svůj primární cíl, jak řve kolegyně na vysílačce.
Kvůli tomuto zadrhnutí bohužel přicházíte na místo dopadu bedny o chvilku později než někdo jiný, kdo na vás míří zbraní, ale nechá vás odejít za druhou cennou bednou. Během toho zakroutíte krkem dalším infikovaným nebo je efektně nakopnete na vrata, potkáte tu i ještě nezmutované lidské protivníky nebo větší kalibr, který nabíhá a háže auta. Všude okolo ve větru vlají palmy a vegetace vrhá na povrch stíny, což hodně přidává na atmosféře, stejně jako oslňující západ slunce zabarvující boční stěny. S dostáním se ke kouřem označenému místu dopadu je tudíž potřeba si pospíšit, nehledě na propadnutí se někam zchátralou střechou nebo sjetí dolů po sloupu jako při výjezdu požárníků.
Jenže jak známo, přechod mezi dnem a nocí bývá v tropech u rovníku bleskový, takže rázem je ve hře bez jakéhokoli loadování tma. Vodítkem se pak stávají jen plameny ohně nebo svit baterky, což k navigaci příliš nedostačuje (mimochodem, úplně tu chybí směrové šipky či jakákoli forma nápovědy směru) a prakticky není nic vidět. V noci se tedy z lovce stává kořist a hratelnost se mění ve stealth akci, kde nesmíte být nikým spatřen, vyhýbáte se zdrojům světla a pokusíte se s mačetou v ruce pro tichá zabití přežít až do rozbřesku. Jenže detektory se rozsvítily a za podkresu zrychlené hudby prcháte o život před svižnými pronásledovateli, kteří už zdaleka nejsou jen obyčejnými zombíky. Vypomáhají v tom skluzy a jiné akrobatické manévry po vzoru Faith z Mirors Edge.
Dying Light vyjde pro PC, PS4, PS3, Xbox One a X360 někdy příští rok.