Skip to main content

Dva různé průchody misí slibným Dishonored na videu

Opatrný všemocný vrah versus akčnější postup lázněmi.

Bethesda právě vydala dvojici dlouhých videí z hraní nadějné first-person akce Dishonored od Arkane Studios, která trochu připomíná Thiefa. Jde o misi, kterou ukazovala na E3. Zabiják Corvo Attano v ní musí zlikvidovat dva zkorumpované aristokraty pohybující se po lázních The Golden Cat. Disponuje nadpřirozenými, pro účely prezentace místy až skoro nacheatovanými schopnostmi (bleskový teleport kamkoli po prostředí, převtělování se do kohokoli, vidění skrz zdi se zorným úhlem pohledu nepřátel atd.).

První video zachycuje kradmý postup, v němž se hráč snaží být nikým nespatřen (bez spuštění alarmu) a také co nejméně brutální. Oproti tomu ve druhém, kratším videu už je aplikován přímější a akčnější přístup k celému úkolu.

Kradmý průchod misí

"Předkládáme před hráče otevřené prostředí, v němž existuje mnoho cest pro dostání se do budov. V této misi jich je devět různých, např. oknem, dveřmi, vodou jako ryba nebo krysa. Dovolujeme prozkoumávat a experimentovat s jednotlivými mechanismy naší simulace, takže je skutečně na hráči, jakým způsobem bude hrát a jak bude na jeho činy hra reagovat," dodávají vedoucí vývojáři Harvey Smith a Raphael Colantonio.

Důležitým prvkem ve hře bude odposlouchávání cizích hovorů (např. klíčovou dírkou a podle zvuku pak poznáte, jak jsou od vás NPC postavy daleko) a ukazatel vašeho prozrazení, což indikuje ukazatel nad hlavou postav. Okolo některých se dá potichu proplížit, ale pokud chcete sebrat věci z místnosti, musíte oběť zezadu omráčit (šla by i zabít, záleží na vás).

Akční průchod misí

Do samotných parních lázní se za svým cílem dá dostat buď najitím klíče, transformací do ryby nebo třeba zinscenováním nehody, jak názorně ukazuje první video. Dokonce to jde tak daleko, že obou bratrů se můžete zbavit tak, aniž byste jim zkřivili vlásek na hlavě - nechat je přes vedlejší misi odvléct pracovat do (jejich vlastních) dolů po změně identity!

"Při každém hraní se budete cítit odlišně, jako byste si tvarovali vlastní cestičku hrou. Nejen díky různým stylům hraní, zvolenou trasou pohybu, životem umělé inteligence na daném místě, ale i mnoha rozličnými silami, které lze zakoupit, ale žádný hráč je nemůže mít všechny," dodávají tvůrci lákavou premisu. Zajímavé je kombinování schopností, abyste nezemřeli po pádu z výšky a dostali se do jinak nepřístupných míst. A nejlepší moment? Otázka od kurtizány na hráče právě převtěleného do oběti, jestli mu něco není :)

Dishonored vyjde pro PC, PS3 a X360 v polovině října (předobjednávka) a více o něm dojmech, videoblogu nebo E3 traileru.

Read this next