Skip to main content

Dva miliony State of Decay bez jakékoli propagace

Černý kůň se vyplatil.

Utratit cizí miliony dolarů na marketing umí s odpuštěním každý blbec, to není nic těžkého, ale pak to nějak musí vyjít v excelové tabulce s korespondujícím navýšením odbytu. Ale prodat tolik kusů hry, aniž byste na propagaci vynaložili jediný halíř, to už je něco jiného.

Studio Undead Labs se to povedlo s jejich persistentní zombie akcí v otevřeném světě State of Decay (recenze). Pochlubili se dvěma miliony prodaných kusů, do nichž navíc počítají pouze původní digitální hru pro X360 a PC konverzi, resp. nezahrnuli do toho několik pozdějších DLC.

"Nemáme slov pro vyjádření toho, jak moc to pro nás znamená. Hra neměla žádný marketing ani žádnou reklamu, šířily se o ní informace mezi hráči pouze šuškandou, doporučeními nebo internetovými videi," podotkla komunitní manažerka Sanya Weathers.

Zní to takhle úctyhodně, avšak nemělo by se zapomínat na reklamu od Microsoftu přímo na jeho službě Xbox Live či tamním obchodě, která asi nic nestála, když byl Microsoft vydavatel. Tzhodně to tedy nebyl úplně neviditelný titul, na druhou stranu je pravda, že nebyl ani masivně tlačen na konferencích (maximálně tak na amerických výstavách), prostě najednou vyšel a přes noc se z něj stal obrovský hit.

State of Decay vyšlo v červnu 2013 a tehdy dosáhlo 550 tisíc kusů, v říjnu pak bylo na milionu. Díky tomu firma podepsala dlouhodobou smlouvu s Microsoftem a také chystá remake všech dílů pro PC i Xbox One.

Read this next