Dvě hry ve stylu Civilizace brzy: Before We Leave a Old World
Ale každá je jiná - rozdíly a ukázky.
Vzhledem k dlouhodobě vysoké prodejnosti a popularitě Civilizace od Sida Meiera bylo s podivem, že nevzniklo moc jejích klonů (až před časem SEGA s Humankind). Situaci změní dva tituly chystané na příští měsíce.
Before We Leave od Balancing Monkey Games bude 8. května exkluzivitou na Epic Games Store. Půjde o nenásilnou variaci na známý námět, v němž si postavíte své město v koutku civilizace.
Čili stavění domečků, těžba surovin... dosud nic převratného. Nicméně pak rozšíříte opětovně zrozenou společnost na jiné kontinenty a dokonce i na další planety. Pokud se podaří objevit pradávné technologie a sestavit síť kolonií na různých planetách, je to už jen krůček od ovládnutí celé sluneční soustavy.
Ta ovšem nebude úplně bezpečná, její opatrovníci budou vyžadovat vaši pozornost a představovat výzvu pro osady. Krom toho hrozí katastrofy a neštěstí, která postihnou špatně řízené světy. Ve hře však nejsou žádné zbraně ani bitvy, spát vám nedají jen ohromné vesmírné velryby pasoucí se na vaší civilizaci.
Druhá hra má s Civilizací spojitost takovou, že ji chystá hlavní designér čtyřky a Offworld Trading Company, Soren Johnson pro Mohawk Games.
Jmenuje se nakonec Old World (původně 10 Crowns) a vyjde začátkem léta na Early Access na Steamu. Předloze má mnohem blíže a nadchne všechny fanoušky 4X strategií.
Při zasazení do pseudoalternativní reality se ocitnete ve starověkém Egyptě, Řecku či Římu a budete válčit s jinými národy v inovativní, prý unikátní hratelnosti.
Tou největší změnou má být přidání mechanismů rodin a dynastie, čili jste vládcem dané země a vaše postavy mohou mít děti, což do hry přidá osobnost jako v Crusader Kings 2. Některým postavám můžete přidělit správu měst, jiné postavit do čela soudu či jinak prověřit jejich schopnosti, kolem nichž se budou točit různé herní události (i okolo směřování vašeho impéria či těch jiných).
Jinou novinkou se stanou jakési povely, takže v každém tahu půjde vykonat vícero kroků a přesunů, než se jednotka vyčerpá. Tyto povely se budou odvozovat od toho, jaké máte technologie nebo jakou legitimitu má vaše vláda. Nevyužité povely se pak přetransformují ve zlaťáky nebo se hodí v boji pro lepší manévrování.