Skip to main content

Důvod zpoždění Final Fantasy XIV PS3

Souvisí s paměťovými restrikcemi.

Zdá se, že ani několik let po uvedení současných konzolí se některé firmy nenaučily, jak správně uchopit multiplatformní vývoj. Zatímco PC verze onlinovky Final Fantasy XIV vyjde už za měsíc a nyní probíhá beta, PS3 verze se objeví až v březnu 2011 (a o té xboxové se ještě stále jedná).

"Hlavním důvodem zpoždění jsou paměťová omezení na straně konzole. Na PC můžeme využívat spoustu paměti, ale na PS3 se všechna potřebná data nevejdou," vysvětlil VG247 producent Hiromichi Tanaka. Optimalizační proces na PS3 jim prý zabral více času, než plánovali.

I kvůli tomu si většina vývojářů v současnosti vybírá jako vedoucí vývojovou platformu Xbox 360, odkud je konverze na ostatní platformy jednodušší. Ale zase na pouhých 512 MB RAM v X360 obvykle doplácí PC verze, která proto někdy není tak dobrá, jak by teoreticky mohla být, kdyby se vše řídilo jejími možnostmi.

Read this next