Proč nebude LAN ve StarCraft II?
Jedním z důvodů je pirátství.
Včera jsme uvedli, že se Blizzard rozhodl neimplementovat do StarCraft II LAN verzi multiplayeru, což rozlítilo dost fanoušků. LAN multiplayer v původním StarCraftu byl velice využívaný. Vznikaly LAN párty u kamarádů doma, svého času se StarCraft hrál i velice aktivně v hernách. Proč tedy ve dvojce nebude? Blizzard konečně vydal bližší vyjádření, ve kterém říká, že toto rozhodnutí bylo velice složité.
"Rozhodli jsme se nedat do StarCraft II lokální multiplayer, protože jsme určili Battle.net jako ideální způsob pro hru ve více hráčích. I když toto rozhodnutí bylo pro nás velice složité, služba Battle.net podle nás zajistí kvalitní multiplayerovou hru a také nás pojistí proti pirátství."
Jak hezky uvedl jeden z našich čtenářů v komentářích pod včerejší zprávou, pirátská verze StarCraft II se tak stane vlastně pouhým "single player demem" a největší přínos této hry, tedy multiplayer, si hráči s pirátskou verzí hry jednoduše nezahrají.
Rob Pardo, viceprezident herního vývoje v Blizzardu, navíc prozradil, že kvůli World of Warcraft došlo ke zdržení StarCraft II o celý rok. Vývojáři, kteří na hře v její rané fázi pracovali, totiž byli přesunuti na WoW. Práce na StarCraft II začala už v roce 2003, ale vývoj pokračování byl oznámen až v roce 2007. Už v roce 2005 ale měli hratelnou verzi. Prozradil také, že nejprve se pracovalo na multiplayerové části hry.