Druhá světová válka měla být příčinou menšího zájmu o Call of Duty Vanguard
Výmluva od výrobce?
Když se něco nepovede, je vždy potřeba to na něco svést. Tímto přístupem se řídí i přední vydavatelé her - stačí si vzpomenout na vyjádření Electronic Arts, kteří hodili neúspěch Battlefield 2042 na triko nečekaně souběžně vydanému F2P mulťáku Halo Infinite v mnohem lepším stavu (vyladění).
Podobně tento týden promluvili Activision Blizzard v oficiálním komuniké pro investory datovaném koncem dubna.
Proč tedy podle nich příliš neuspěl loňský díl Call of Duty Vanguard, resp. nezařadil se po bok dřívějších hitů z této série, o čemž se už všeobecně dobře ví od podzimu?
"Zasazení hry do druhé světové války nesedlo části naší komunity a také jsme ve hře nepřinesli dostatek invoací, kolik bychom si přáli u takového placeného kousku," naráželi na rozdíl mezi prémiovými díly CoD a F2P odbočkami Warzone.
Výrobce Vanguard také přiznal, že tento díl z 2021 zkrátka nedokázal naplnit jejich prodejní očekávání. Ale férově dodal, že hlavním důvodem bylo to, jak to oni sami uchopili a nezvládli.
"Přesto však série CoD zůstává jednou z nejvíce žádaných značek v zábavním průmyslu všech dob," připomněli Activision Blizzard dřívější výsledky. Jen tedy asi do budoucna příští díly nebudou z druhé světové, když to takhle dopadlo.
Naopak nikde se nezmínili o příliš krátké kampani Vanguard se slabším scénářem, o odfláknutém Zombies módu či odkladech dodatečného obsahu. Mezi důvody horšího odbytu neuvedli ani to, že CoD trpí někdy až brutální snahou o pravidelné roční pokračování, což vyvíjí enormní tlak na vývojáře, kteří měli během lockdownů a koronavirové pandemie dost složitý úkol.