Skip to main content

Neoficiální detaily o Battlefield 4 aneb není únik jako únik

Zatím dle nich působí spíš jako větší datadisk ke trojce.

U každého blížícího se odhalení něčeho očekávaného se na celém internetu najde vždy aspoň jeden chytrák, který si něco vycucá z prstu (obvykle to, co se dalo dopředu snadno vydedukovat) a pak se zpovzdálí potuleně kochá, jak to všichni ti novinářští ňoumové tupě, bez jakéhokoli přemýšlení či pokusu o ověření přebírají. Pozvolným organickým šířením takových údajných detailů dochází k tomu, že se to samé vynořuje čas od času znova. Stačí vzpomenout kolik se toho vyrojilo o GTA 5 a jak se pak po uvedení Game Informeru ukázalo, že se vůbec nic z toho nezakládalo na pravdě.

U Battlefieldu 4 takto momentálně obíhají síť sítí a mísí se dvě různé várky spekulací: jedna datovaná už loňským podzimem původem z ChipHell od domnělého zaměstnance čínské divize EA, která bylo již dříve označena za podvrh. Podstatně věrohodnější je včerejší spekulace od člověka s přezdívkou JRB. Jde totiž o toho samého, kdo minulý týden nejprve velmi přesně popsal vzhled oficiálního obalu BF4 a pak ho i nechal uniknout. Tím vzrostla jeho kredibilita, když se navenek jeví jako někdo, kdo asi musí mít s hrou něco společného, což si myslí i zasvěcená fanstránka BF4Central.

V Battlefield 4 mají podle něj být tři hratelné frakce: Američané, Rusové a nepojmenovaná východně-asijská frakce, ačkoli přímo nepotvrdil umístění do té Šanghaje. Vrátí se singleplayer i co-op, avšak o jejich příběh se postará nový spisovatel. Celkově má být hra spíše evolucí než revolucí série - jak po technické stránce, tak po té hratelnostní, což je dle těchto drobků ještě docela přívětivě řečeno.

Mapy BF4 mají podporovat bitvy 64 hráčů a být celkově rozsáhlejší i detailnější. V základní hře jich prý bude stejný počet jako ve třetím dílu, ale více z nich se má orientovat na souboje na blízko v těsnějších prostorech. Důležité je, že služba Battlefield 4 Premium má být k dispozici hned od dne vydání základní verze (včetně nějakých perků) a že zamýšelná kupa DLC je rozplánována již nyní, což asi vyvolá tradiční stížnosti, proč všechen hotový obsah není zahrnutý už rovnou.

V multiplayeru BF4 budou dle tohoto insidera opět čtyři herní třídy, oproti BF3 však s nějakými dodatečnými vlastnostmi a úpravami. Většina zbraní i dopravních prostředků z trojky se vrátí i zde, což trochu zavání pouhým datadiskem, stejně jako zmínka o Commander režimu, byť jiném než minule. Pocit trochu napravuje obsáhnutí více módů do základní hry (opět oproti trojce) a větší soustředění na týmové bitvy než sólování.

Co se týče enginu, ani tady nic dramaticky nepřekvapí a uhodnul by to asi každý trochu zběhlý hráč již před lety: zdokonalený Frostbite 2 s krásnějšími efekty, texturami ve vyšším rozlišení, detailnějším světem apod. Zajímavé je, že Battlefield 3 a Battlefield 4 mají být nějak vzájemně integrovány, asi prostřednictvím rozhraní Battlelog, čímž by se odměnili stávající hráči. I po vydání čtyřky prý má být BF3 nadále podporován, čímž se zřejmě myslí jen patche, nikoli DLC. Jak se ví už dlouho, vzniknou verze hry jak pro současné konzole, PC, tak i pro next-gen konzole.

Pondělní střepina ze střižny BF4 traileru slíbeného na 27. března

Novinářská předváděčka proběhne ve švédském Stockholmu už příští úterý 26. března a Eurogamer tam bude mít svého zástupce, jinak tam z ČR prý nakonec nikdo nepojede. Preview se všemi oficiálními informacemi o Battlefield 4 proto publikujeme hned v moment uvolnění embarga, stejně jako tomu bylo třeba u Assassins Creed 4 nebo Destiny.

Read this next