Dragon Age 3: Inquisition oficiálně
Na upraveném enginu Battlefieldu 3 a od autorů jedničky.
Po sérii náznaků EA dnes v podvečer formálně ohlásili třetí díl RPG ságy Dragon Age, které se podle interních odhadů výrobce dosud prodalo 8 milionů kusů.
Hra dostala podtitul Inquisition a má být obsahově bohatší při zachování tradičně propracovaného příběhu a komplexního herního systému. Vzniká už dva roky ve studiích BioWare Edmonton a BioWare Montreal u těch samých lidí, kteří byli podepsáni pod jedničkou, což EA dávají dost najevo, aby se umlčeli kritici akčnější dvojky.
"Důkladně jsme se zabývali ohlasy hráčů z předchozích her a komunikovali s nimi. Jejich reakce byly velmi přímočaré, a proto se nedržíme zpátky ani my. Ve hře Dragon Age 3: Inquisition chceme fanouškům dát to, co si žádají - skvělý příběh se smysluplnými volbami, obrovský svět ke zkoumání, široké možnosti přizpůsobení a intenzivní taktický bojový systém," uvedl v tiskové zprávě Aaryn Flynn, generální manažer studií.
Překvapením je využití zcela nového enginu pro žánr RPG na bázi mnohonásobně oceněné technologie Frostbite 2, na které běží Battlefield 3 a řada jiných titulů EA. Vývojáři tento krok zdůvodnili slovy: "Potřebujeme novou technologii k tomu, abychom mohli naši vizi plně realizovat. Proto spolupracujeme se studiem DICE na proměně enginu Frostbite 2 v základní technologii, na které Dragon Age 3 poběží,"
Dragon Age 3 vyjde koncem roku 2013. Vzhledem k neupřesnění platforem je klidně možné cílení na současnou i příští generaci konzolí zároveň. Žádné obrázky zatím nejsou k dispozici, pouze logo a uniklé artworky ze srpna.