Skip to main content

Dozvuky změn na poli herních obchodů

O plánech Xzone či převzetí JRC.

Magazín Connect a posléze i papírové Euro tento týden otiskli článek, který se spíš osvětově zabývá změnami a rozdíly domácících specializovaných obchodů s hrami. Věnuje se tak nejen fúzi Xzone s GameExpres, ale také převzetí největšího JRC novým vlastníkem.

Předešlý majitel JRC získal firmu s ročním obratem 350 milionů korun a prý se mu povedlo dostat na půl miliardy, tvrdí nejmenovanný zdroj Connectu. Tomu se bohužel (na rozdíl od Hospodářek) nepovedlo od JRC získat žádné nové oficiální vyjádření, pouze opakuje starou známou spekulaci, že prodej JRC se pohyboval v řádu stovek milionů korun.

U Xzone majícího nyní asi desetiprocentní podíl na trhu cituje plány, že by se chtělo po sloučení s konkurentem dostat do jednoho až dvou let na tržby 200 milionů korun, mezi něž už počítá letošní sílné jaro se Zaklínačem 3, GTA 5 PC či Batmanem.

„Věřím, že naše fúze nebude ve stylu jedna a jedna rovná se jedna a půl, ale ve stylu jedna a jedna jsou tři," prohlásil tam sebevědomě Martin Schovanec z Xzone, které chce v dohledné době otevřít první z reprezentativních prodejen v Bratislavě, kde předtím působil jen GameExpres.

Autor textu na Connect.cz dále zdůraznil, že do hry stále více promlouvají velké obchody typu Alza, Datart nebo Tesco. Nebo že na prodeji JRC vydělal jeho zakladatel Slavomír Pavlíček už dvakrát.

Schovanec závěrem prozradil, že navzdory všeobecné představě hardcore hráčů digitální prodeje na zahraničních online obchodech ubírají u daných titulů v ČR pouze jednotky procent: "Hodně peněz nám utíká skrze slevové akce, které Steam a další dělají. Dříve se všude po obchodech povalovaly takové ty zlevněné edice klasických her, to už dnes moc k vidění není."

Více v zmíněném článku na Connect.cz, k tématu čtěte také nedávný komentář JRC, proč kamenné obchody s hrami stále frčí.

Read this next