Technická analýza Starfield a dozvuky - trvanlivost, města, krádeže lodí a ruční práce na planetách
+ ohlédnutí Majora Nelsona.
V průběhu celého týdne se po představení vynořila celá řada doplňujících detailů o sci-fi RPG od Bethesdy - nejen o absenci hladkého příletu na planety z vesmíru, nemluvící postavě či srovnávání s No Man's Sky.
Začněme však něčím jiným: YouTuber colteastwood předělává video za pomoci interpolace ve střihacím programu z 30fps, z nichž občas bolely oči, do přívětivějších 60fps:
Experti z Digital Foundry se v čerstvé technické analýze zaměřili právě na výkon Starfield a jeho nextgen rozsah. Co vydedukovali z odhalení o rozlišení a chodu, grafickém enginu a designu? V tuto chvíli prý existuje řada věcí, z nichž lze být nadšen (renderování daleko do dálky s volumetrickou mlhou, hezké interiéry, stíny vrhají na velký prostor i malé objekty, pokrok v tváří postav oproti Fallout 4) ale i některé oblasti, kde panují značné obavy (zřetelné propady ve framerate hluboko pod 30fps jako u minulých her Bethesdy, nasvícení části tváří postav v editoru horší než v Unreal MetaHumans tech-demu, půjde vstoupit do velkých měst bez načítací obrazovky?). Nutno ovšem dodat, že hra má být vysoce modifikovatelná a ještě zbývá rok do vydání.
HUD v ukázce měl 4K rozlišení, ale hraní chyběl antialiasing (krom filmových cutscén). Stíny jsou v nízkém rozlišení a celkově grafika zaostává kvůli otevřenému světu i dlouhé délce vývoje Starfield. Pochváleny byly zbraně a animace nepřátel, naopak zatím trpí nepřímé nasvícení a odrazy.
A do třetice: Nyní upozaděný, dřívější hlavní komunitní manažer Xboxu, Major Nelson, se ve speciálním pořadu vrátil k hlavním oznámením z xboxového vysílání a Starfield tam samozřejmě nemohl chybět:
Ve hře budou celkem čtyři hlavní města, z nichž to, které jsme už měli možnost vidět - New Atlantis - má být tím největším, co studio kdy vyrobilo, prý bude větší než cokoli ve Fallout 4 či Skyrimu. Je to také domov Constellation, frakce, k níž se můžete přidat, opravit si tam svou loď či navázat vztahy s různými postavami.
Hlavní příběh (quest) Starfield má zabrat 30 až 40 hodin (bez vedlejších úkolů), takže je zhruba o 20 procent delší než předešlé hry Bethesdy.
Pokud vás vyděsilo to číslo o tisícovce planet, že to mohou být jen nudná místa, která vylezla z generátoru, pak vězte, že do jejich tvorby prý padlo více ruční práce autorů než u předešlých her studia. Mimochodem, generování se používalo i ve Skyrimu, ač jste si toho nemuseli všimnout.
Budete moci ukrást ostatním postavám jejich vesmírné lodě, když se na ně dostanete. Boje ve vesmíru mají být inspirované indie kouskem FTL a také Mechwarriorem. Todd Howard vysvětlil, že prý mají v lásce spoustu vesmírných simulátorů z 90. let, ale snaží se, aby Starfield v tomto směru působil unikátním dojmem.