Downgrade je divné až zavádějící slovo, nelíbí se tvůrci The Division
A vysvětluje přístup k různým platformám.
K AAA hrám UbiSoftu někteří lidé přistupují s určitou nedůvěrou kvůli známým kauzám např. okolo Watch Dogs či Assassins Creed. Když k tomu přidáte letní výpověď insidera o údajně už proběhlém ořezání konzolových verzí Tom Clancy's The Division oproti PC, nelze se divit, že švédští autoři ze studia Massive považují za vhodné se k tématu otevřeně postavit:
"Termín Downgrade je divný, až zavádějící, protože chceme vytvořit hru, která vypadá nejlépe, jak jen může, na každé platformě, tedy na Xbox One, PlayStation 4 i PC. Snažíme se z každého stroje dostat maximum. Takže Xbox dostává patřičnou péči, PlayStation se řádně věnujeme též a PC samozřejmě bude schopné to trochu ohulit, v závislosti na hardware, jaký vlastníte," prohlásil tvůrce Martin Hulberg v novém rozhovoru pro kanál Open World Games.
Zapálení hráči obvykle downgradem nazývají stav, kdy se hra ukazuje na veletrhu z té nejlépe vypadající verze, ale pak za pár let ve finální prodejní podobě vypadá podstatně hůře. Nemělo by se to zaměňovat se situací, o které se mluví výše - kdy jedna verze hry prostě vypadá o něco lépe než ta druhá. To je normální a všichni to asi chápeme, stejně jako je logické a nelze mít nikomu za zlé, pokud výrobce na předváděčku vezme tu nejhezčí a ne tu nejošklivější verzi.
Jak tomu tedy máme nyní rozumět, budou všechny tři verze The Division shodně v 1080p a 60fps? Ano i ne. Vývojář se z toho vykroutil, že prý ke každé platformě přistupují individuálně a jejich cílem je, aby se nedrželi nějakého jednodného zadání a pak by na to některé verze doplácely. Odlišný přístup oproti tomu k rozlišení v základním AC Unity.
Zástupce studia Massive jinak řekl, že by rádi dali hráčům možnost otestování alfy nebo bety ještě před vydáním, což se jim osvědčilo u dřívějších her s online funkcemi. Tím tak vlastně nepřímo podpořil včerejší zvěsti hovořící o xboxové betě v březnu, k nimž se zatím UbiSoft nevyjádřil.