Skip to main content

Downgrade Assassins Creed Unity? Vypadá to tak

Jak se dá vysvětlit? A co na to autor reálných obrázků?

Historie se opakuje. UbiSoft byl za tuto věc kritizován před půl rokem u Watch Dogs, přesto to spáchal znovu a vyklubala se z toho nová kauza.

Server PSMania si dal práci, aby našel scény z pátečních uniklých screenshotů na starších oficiálních "obrázcích" Assassins Creed Unity. Uvozovky tam nejsou omylem, ukazuje se totiž, že zřejmě šlo pouze o falešné rendery z enginu, tzv. bullshots, které nemají s finálním vzhledem hotové hry moc společného.

Nahoře vždy oficiální obrázek, pod tím ten vytípaný

Je nějaké vysvětlení těchto očividných rozdílů, zejména máznutí grafiky a jiných barev? Nabízejí se v podstatě dvě. Buď že zhoršila kvalitu funkce pro systémové típání obrázků na PlayStation 4, která to standardně dělá u všech her, ale jen o trochu. Nebo UbiSoft teoreticky mohl pořizovat oficiální obrázky z PC verze běžící na maximální možnou kvalitu, s různými postprocesing filtry, které pak ale ve finální hře na PS4 z nějakého záhadného důvodu chybí, protože jinak by neběžela tak plynule (i některá uniklá videa z PS4 se trochu trhají). Pravdou ale jinak je, že pár z těchto oficiálních obrázků pochází z raného traileru, který byl ale prezentován jako "záběry z enginu z alfy, čeho se snažíme dosáhnout".

Co vlastně na toto srovnání říká autor vytípaných obrázků z PS4 verze, který se k originálce AC Unity ve francouzštině záhadně dostal s několikatýdenním náskokem? "Ano, UbiSoft lhal v dřívějších obrázcích a videích, takže neváhejte mu to dát sežrat. Hlavním problémem je podle mě nízká kvalita textur v dálce."

Jedním dechem ale pro web JeuxVideo dodal na obranu výrobce: "Hra je přesto nádherná, živoucí a velmi zábavná. Měli byste si uvědomit, že v pohybu je vše mnohem hezčí, než v kompresovaných videích na internetu. Ano, na některých místech je grafika ošklivá, jinde je zase krásná. Výrobce musel učinit určité kompromisy mezi grafikou a hustotou obyvatel na náměstích. V žádné jiné hře jsem neviděl tolik NPC postav v jednu chvíli na scéně, ani tolik drobných animací, kdy si lidé jen tak povídají, musí za tím být strašně moc práce."

Všichni teď asi budou remcat, ale výrobci to už upřímně řečeno může být celkem jedno. Účel ty falešné oficiální obrázky splnily, takže se po velkolepém představení na E3 dokázalo nasbírat hodně předobjednávek na plnou verzi. Ty asi teď většina lidí krátce před vydáním nezruší jen kvůli tomuto nedobře vyznějícímu srovnání, o němž se nejspíš ani nemusejí dozvědět (nehledě na fakt, že v zahraničí se peníze za předobjednávku vybírají dopředu s penále za její zrušení).

Read this next