DOOM oficiálně představen
Známe detaily, jak se bude hrát. AKTUALIZOVÁNO
V černý den na světové události (sestřelení letadla, Izrael, srážka vlaků) došlo k oficiálnímu odhalení nového Dooma na akci QuakeCon v americkém Dallasu. Je bizarní psát o utržených končetinách v době, kdy lidské ostatky vídáme na místě tragédie, ale nelze Bethesdu podezřívat z jakéhokoli přiživování se, protože vše dlouho dopředu plánovala, ačkoli totálně nestihla čas začátku a také poprvé chyběl odejitý John Carmack.
Organizátoři u vchodu kvůli skrytí se před internetem kontrolovali veškeré přístroje schopné pořizovat záznamy, aby předešli amatérským únikům, takže jsme odkázáni jen na psané reportáže účastníků z místa - přesně jako za starých časů, což nikoli náhodou koresponduje s myšlenkou hry.
Jmenuje se jednoduše DOOM (nikoli DOOM 4) a vyjde neznámo kdy pro PC, PS4 a X1. Poběží v 60fps a 1080p na id Tech 6 enginu, čili na novější generaci než např. The Evil Within (mimochodem posunutém o týden vpřed na 17. října). Grafika prý vypadala pěkně, ale nic, z čeho byste si sedli na zadek (jako u tech-dema DOOM 3). Konkrétně byla prezentována PC verze živě hraná s xboxovým ovladačem.
Dějištěm je Mars na počátku démonické invaze, když se příběh vrátí ke kořenům série a celé to má být novým uchopením originálu (populární reimagining). V prvním demu na QuakeConu byl předveden průchod úzkými, šedivě kovovými chodbami obklopené ohněm, či po žebřících několika pater výzkumného ústavu UAC, kde se převážně bojovalo na blízko a to opět extrémně brutálně.
Druhé demo se odehrávalo ve skladišti s trochu otevřenějším prostředím, kde už také nebylo tolik lávy, ale klasické explodující barely ano. Pozdější část byla zasazena do jeskyní Marsu a atmosféra působila hororově, jako třetí díl.
DOOM si opět zakládá na značném násilí, když budete humanoidní démony rozřezávat motorovou pilou a má záležet na tom, kterým směrem tak učiníte, jestli přes záda, trup nebo zeshora dolu. Propracované jsou prý i animace zakončovacích poprav nepřátel a vytržení jejich orgánů, které pak poletují všude okolo, což prý vše vykonáte v jednom bleskovém pohybu a připomíná to God of War. Tvůrci zjevně upřednostněné boje na blízko jsou prý pestřejší než minule, typicky zaskočení střelou a pak dodělání kopnutím do tváře nohou.
Boje tedy mají být velmi svižné a pomohou v nich manévry pohybově šikovného mariňáka (prý takový lehký parkúr), jako je dvojitý skok či sklouznutí, aby například přežil naběhnutí hordy nepřátel. Zdraví se nebude automaticky obnovovat, nýbrž vypadávat z mrtvých nepřátel, a naráz můžete nést neomezený počet prý obrovských zbraní. Obojí jde proti současným trendům, ale bylo to tak i v legendární předloze.
Občas se vyskytnou jednoduché logické hádanky, jako nutnost utrhnout paži nedaleké kostře, abyste její žlutou vstupní kartu dali do čtečky a otevřeli si zamčené dveře. Nacházet budete i hologramy s depresivními vzkazy od padlých. Přítomen asi bude i lehký humor, když se roztomilý robot pokouší vyčistit krev na podlaze, ale moc se mu to nedaří.
Postupně objevíte další zbraně, např. typickou dvouhlavňovou brokovnici, rychle střílející plasmu s explozemi nebo raketomet, který rozpůlí těla oběti, což prý na QuakeConu provázely nadšené ovace publika. Přepínání mezi výzbrojí probihá v kulatém menu, které o něco zpomalí tok času.
V závěru dema se objevil létající démon, který hráče chytl za ruce a přímo s nimi ho dodělal, ostatní nepřátelé prý typicky útočí buď kouzly na dálku nebo škrábou při bližším kontaktu, který se zde zdá být upřednostněný oproti předchůdcům. V druhém demu hrdina narazil na většího démona, který byl odolnější a mobilnější a dokázal vylézt na bedny.
Závěrečného bosse pak ztvárnil obří démon, který byl velmi pomalý, ale uměl vrhat více střel souběžně a bylo nutné mu rozpárat bradavici na břiše. Chybět nemohou ani kakadémoni, pekelní rytíři a multiplayer, o němž se zatím ví jen tolik, že má být rychlý a kompetitivní.
Tvůrci z id Software v noci na dnešek několikrát zopakovali, že se zuby nehty drží oldschoolové hratelnostní formule, takže nečekejte nějakou revoluci např. s otevřeným světem jako v Rage. Potížemi sužovaný vývoj DOOM 4 v roce 2009 (tehdejší uniklé koncepty) prý nesplňoval vysoké kvalitativní nároky fanoušků, tudíž nynější verze je tou zrestartovanou, přiznal Pete Hines z Bethesdy, který ví, že nejsou v pozici Uncharted.
Za postřehy díky Polygonu, PC Gameru a kolegům z Rock Paper Shotgun. Připomínáme, že nárok na vstup do bety DOOM mají z dřívějška předobjednávající Wolfenstein: The New Order a že hru samotnou lze rezervovat na Xzone.