DOOM neuvidíme dříve než příští rok
Proč ho tedy vůbec id Software odhalovali?
id Software si tento týden předvedením DOOM úzkému publiku na QuakeConu pouze potřebovali zvýšit zkroušené sebevědomí. Něco jako když se průměrně hezká holka vypraví nafintěná na diskotéku, aby si tím potvrdila, že je o ní u opačného pohlaví zájem, ale zároveň nikoho nehledá, po zatancování si všechny nápadníky odkopne a pak odejde sama domů spát.
Vychytralým cílem kdysi slavného studia bylo především zahnat šeptandu o potíži sužovaném vývoji, ačkoli hra ještě nebyla úplně ve fázi, aby mohla být se vší parádou oznámena, s čímž se neodmyslitelně pojí obrovská očekávání, která ale zatím nedokáže naplnit.
Otevřeně to řekl Pete Hines v rozhovoru pro PC Gamer, kde zklamal i tím, že ostatním hru neukáží dříve než někdy příští rok. Připustil, že plány se mohou změnit (např. kvůli nějakému úniku v mizerné kvalitě), ale momentálně není pravděpodobné, že bychom letos z DOOM cokoli viděli, to se stane až někdy během 2015. Čili i ta MP beta pro majitele Wolfa na podzim nehrozí.
"Teď se opět přepneme do mlčícího režimu, abychom měli klid na tvorbu hry, zároveň však takto můžeme aspoň částečně sledovat ohlasy publika. Snažili jsme se tímto světu pouze sdělit poselství, že id Software něco báječného chystají, abychom dali zapomenout na tu dosavadní negativní auru navozenou únik informací o restartovaném vývoji, která mě ukrutně trápila," vysvětlil možná až zbytečně upřímně šéf PR oddělení Bethesdy.
A proč nedovolili streamování dema z QuakeConu na internet? Prý nechtěli, aby někdo analyzoval každý snímek hry a hledal v ní všemožné chyby, když ještě není hotova a když by ji ještě za běžné situace v tuto chvíli neohlásili. Pokud by zase pozvali pár novinářů na uzavřenou prezentaci, pak by nestihli nic zajímavého připravit pro účastníky QuakeConu, uvažoval Hines nahlas, jaký má v práci obtížný život a jak o tom dost přemýšlí. Aspoň jeden obrázek by ale pustit mohl, ne?
Součástí "nápravného PR" je nepochybně i dnešní oznámení, že vedoucí programátor grafiky a výzkumu z Cryteku po deseti letech přechází do id Software, aby jim pomohl s enginem id Tech 6, na němž běží právě DOOM.