Skip to main content

DOOM 4 vzniká v tajnosti

Technologií ale neohromí.

Kdo od noční úvodní konference letošního ročníku QuakeConu '09 čekal převratná oznámení, musel být pořádně zklamaný. Ačkoliv vedle pódia stály i poutače s logema DOOMa a během půlhodinového oddálení předváděčky pořadatelé ujišťovali, že půjde "o ten nejlepší QuakeCon všech dob", z chystaného čtvrtého dílu nakonec autoři neukázali ani kratičký teaser.

Zatímco sám Todd Hollenshead ho jednoduše přešel s tím, že "si budete muset počkat na příští ročník", u DOOMa 4 se ve svém vyčerpávajícím monologu alespoň na okamžik zastavil John Carmack.

Ten vysvětlil, proč že autoři k projektu nic neříkají. Drží se totiž původního plánu, podle něhož chtějí hru dlouho vyvíjet v tajnosti, nikomu nic neukazovat a poté všechny naráz ohromit.

Rozhodně to ale nebude po technologické stránce, tedy alespoň ne něčím převratným. Poprvé od dob Quakea totiž autoři pracují již se zaběhnutým enginem, v tomto případě id Tech 5, na kterém si prý dost odpracovali už při tvorbě Rage.

Doom 4 jim v tomto případě poslouží jako experiment, aby si ověřili, jaké to je, mít hotovou technologii a jenom na ní napasovat důmyslnou hru, aniž by přitom engine nějak zásadněji upravovali nebo vylepšovali.

Carmack také zdůraznil, že na Doomu 4 pracuje "obrovský vývojářský tým" složený převážně z nových zaměstnanců, kterých je prý tolik, že za ním musí chodit do kanceláře a osobně se představovat.

Read this next