Domácímu trhu toto léto citelně chybělo druhé Diablo
Vyplývá to ze značného poklesu tržeb.
Vlastní zpráva - Letní sucho, okurková sezóna, prázdninová pauza... říkejte tomu, jak chcete. V teplých měsících se obvykle moc her neprodává, protože lidé jsou na dovolené nebo tráví čas za dlouhého denního světla raději aktivitami venku, takže výrobci si vše schovají až na konec prázdnin nebo na podzim.
Zatímco loňský rok nezaznamenaly obchody v ČR během letních veder takový propad co jindy díky výjimečné události, jakým bylo vydání Diablo 3, letos to už bylo úplně jiné a taková hra citelně chyběla. Vyplývá to z komentáře Martina Schovance, manažera obchodu Xzone.
"Rozdíl českého trhu PC her v penězích za období květen až červenec 2013 oproti stejným měsícům minulému roku je mínus 45%. Je to skoro na korunu přesně díky chybějící jediné hře, Diablo 3," napsal na jeho soukromém Twitteru.
Na konci léta se příjmy obchodů trochu zlepší díky Splinter Cell, XCOMu a dalším hrám, ale konzolová konverze Diablo 3 se prý nemůže vůbec srovnávat s původní PC verzí. U té hrálo v dlouhodobých prodejích vloni velkou roli vedle velkého očekávání zejména to, že vyžadovalo online připojení a nedalo se tak sehnat v pirátské verzi.