Domácí konzole budou tím nejlepším způsobem hraní až do 2030
Myšlenky a vize xboxového bosse.
Microsoft je tím, kdo v konzolové válce tahá za kratší konec provazu, takže jeho vysoká aktivita a viditelnost dává logiku. Zatímco Sony něco takového nemá zapotřebí, xboxový boss krátce po oficiálních specifikacích Xbox Series X poskytl dlouhý rozhovor o jeho vizi v jednom známém podcastu. Vybíráme z něj jen to klíčové.
Při nedávné cestě do Afriky si Phil Spencer všiml reklam v místních autobusech či taxících, kde si pasažéři za zhlédnuté reklamy "vydělali" určitou měnu k použití za pomoci internetu. Něco takového prý potřebují i hry: nové obchodní modely a kreativní mikrotransakce, které otevřou cestu k oslovení nového publika a růstu byznysu. Podobné věci, jako že absolvujete třicetivteřinový spot a za to se vám prodlouží letišní wifi připojení o půl hodiny, fungují, tak proč je nemít častěji i u Free-2-Play her?
Domácí konzole jako Xbox či PlayStation, kde si hru stáhnete z internetu na lokální stroj, budou dle Spencera tím naprosto nejlepším způsobem hraní po příští dekádu, tedy až do roku 2030. Na tomto je zajímavé, že dříve mnozí přesvědčivě pravili pravý opak, jako že generace PS4 má být tou poslední atd. Služby jako xCloud stolní konzole nenahradí, nýbrž hodit se budou výborně v moment, až se lidé vzdálí od jejich hlavních herních obrazovek a přesto budou chtít vášnivě pokračovat v načatém hraní. Budoucnost prý bude konzolím výborně svědčit a uvidíme na trhu jejich rozmach, nikoli úbytek - například specifická zařízení určená jen pro příjem streamovaného obsahu pod televizí.
Člověk nemusí být myslitelem, aby dospěl ke stejnému názoru jako Phil Spencer: hry prý budou následovat hudbu, jelikož lidé ji prostě chtějí poslouchat všude, kde zrovna chtějí, a z mnoha rozličných zařízení. Nevadí jim přitom vůbec, že sluchátka ve vlaku do práce či streamovaná audia nabízejí relativně horší kvalitu zvuku oproti drahému soundsystému v obýváku, hlavní je ta hudba.
Shodné to má být u her, které poběží na všem možném a některá nová zařízení prý časem vzniknou dokonce jen pro určité scénáře či druhy hraní (Football Manager?). Jednoho dne pak máme zažít situaci, kdy si lidé pustí herní obsah doma na úplně všechna zařízení, která vlastní (není jasné, zda se tím myslí paralelně s nějakou jejich vzájemnou kooperací?).
Ohledně toho, jak se Microsoftu vyplácí služba předplatného typu Xbox Game Pass, resp. jestli mu dává smysl po finanční stránce, když stojí jen pár dolarů měsíčně a vyloženě tím kazí odbyt nových her za plnou cenu, jeho šéf konkrétně neodpověděl. Avšak obecně věří, že čím více lidí hraje různé hry a tráví v nich více času, je to jedině pro dobro věci.