Skip to main content

Domácí Bohemia Interactive opanovali žebříček Steamu

Mají tam hned tři hry + jejich komentář k prodejům.

Vlastní zpráva - Takový úspěch pro vývojáře v České republice si zaslouží patřičnou pozornost a je potřeba ho pořádně oslavit. Ani si z hlavy nevybavujeme, kdy by se něco podobného povedlo některému jinému nezávislému, menšímu výrobci.

V hitparádě nejprodávanějších her na Steamu za období 3. - 9. března má domácí studio Bohemia Interactive hned tři své tituly. Čerstvá Arma 3 Alpha je na prvním místě, nedávná kompilace ArmA II Complete Edition na pátém místě a ArmA II Combined Operations na sedmém místě.

O komentář k těmto výsledkům a aspoň o náznak počtu prodaných kusů, jestli jde řádově o tisíce, desetitisíce nebo statisíce, poprosil Eurogamer PR manažera Bohemky, Otu Vrťátka: "Alpha verze byla vydána především za účelem dát hráčům možnost podílet se na testování hry a více ži méně svými názory a připomínkami zasáhnout do finální podoby Arma 3. Proto prodejní výsledky v tuto chvíli nejsou prioritou a nebudeme je nijak komentovat."

Není sporu o tom, že staré díly Arma bodují kvůli jejich požadavku pro spuštění populárního modu DayZ, ostatně v žebříčku služby Valve figurují dlouhodobě. Ale že se alfaverzi Arma 3 podaří v rušné sezoně předehnat i mohutně propagovaného Tomb Raidera na PC, který vyšel ve stejný týden a je druhý, to by dopředu netipovali ani ti největší patrioti.

Uživatele Steamu zjevně zaujala nevšední nabídka, kdy áčkový plnohodnotný titul dočasně stojí pouhých 25 eur (650 Kč). Svým způsobem šlo z pohledu zákazníků o riskantní krok, protože nikdo z nich dopředu netušil, jaká hra vlastně bude a jestli se povede odladit, ani na ní tehdy neexistovalo moc ohlasů od novinářů. Ale jak známo, kdo riskuje, ten na tom může vydělat, když se později cena hry zvýší a také pozdější kupující sami kvůli sobě nebudou moci hrát tak brzy. Na podobnou cenovou hladinu Arma 3 znovu spadne až několik let po vydání.

Lákavé je i to, že hráči tímto svým nákupem dostávají jak nárok na finální digitální verzi, tak i přístup do prázdninové bety a prakticky ihned spuštěné alfaverze (navíc s podporou uživatelských modifikací). Na podobném principu okamžitého uvedení něčeho na trh a podchycení impulsivních nákupů staví například Apple, když ohlásí nový iPhone nebo iPad a příští týden ho můžete mít doma.

Pokud tento postup inspiruje i ostatní výrobce her, aby neavizovali spuštění něčeho přehnaně dlouho dopředu a aby za rané nákupy např. jen po úvodní dny od ohlášení hry odměnili výrazně nižší cenou než později (paralela např. s objednáním lowcostových letenek dlouho dopředu), nezlobili bychom se. A také jsme zvědavi, co se stane, až mezi předobjednávky na Steamu přibude samostatná verze DayZ...

Více o Arma 3 Alpha ve víkendových dojmech Michala Jonáše nebo koncem týdne v našich chystaných videodojmech.

Read this next