Skip to main content

DOJMY Z ROZEHRÁNÍ Assassins Creed Odyssey

Po osmi z celkových sto hodin.

V poslední době se dost mluvilo o tom, jaká je herní doba Assassins Creed Odyssey - vývojáři tvrdí, že je to více než 100 hodin - a bylo zajímavé pokusit se zjistit odpověď. Takže, pokud vás zajímá, jak dlouho si zahrajete za vašich patnáct až osmnáct stovek, mám pro vás odpověď. Ale je to trochu jinak. V poslední době je určitě tématem čas, i čas strávený před monitorem hraním hry. A protože každá hra se snaží tvářit jako ta jediná hra, kterou stojí za to hrát, je třeba si položit otázku takhle: Opravdu za ten strávený čas Assassins Creed stojí?

Takže možná, že 100 hodin zní na první pohled skvěle - nebo možná jste na tom jako já a potřebujete mít čas ještě i na jiné hry nebo další aktivity. Bude to trvat opravdu 100 hodin, než dokončíte hlavní kampaň v Odyssey?

Tohle je něco, co mi vrtalo hlavou během hraní prvních osmi hodin hry na novinářské předváděčce v Paříži. Těch 8 hodin bylo opravdu jen tak tak dost času, aby se hráč dostal do různých herních situací, ale víc než dost dlouho na to, aby se hráč dostal do skvělého příběhu a dokonce i k prvním několika bitvám.

Odyssey přináší zdaleka nejlépe napsaný herní scénář, což mi bylo jasné už dříve po vyzkoušení vedlejších questů před E3 2018. Naprosto ohromující je suchý humor a jemné nuance a náznaky v příběhu, ale také třeba hlas Kassandry, namluvený herečkou Melissanthi Mahut. Odyssey může v tomto ohledu velmi zdatně soupeřit s nejlepšími hrami v této sérii. A že to není snadná práce, ale Odyssey rozhodně neudělá ostudu svému jménu.

Začátek hry se odvíjí od hráčovy volby mezi mezi sourozenci Alexiosem a Kassandrou, což poté sehraje klíčovou roli v antickém rodinném dramatu, před které je hráč nejnovějšího pokračování legendární série postaven. Následující odstavec se zabývá některými z těchto událostí - přeskočte ho, pokud nechcete znát dopředu.

Odyssea začíná vzpomínkou na slavnou bitvu vašeho dědečka krále Leonida, to je jeden z hrdinů slavného filmu a komiksu 300, nebo přesněji na to, co k té bitvě vedlo. Hrajete jako Leonidas, který vede své jednotky do šílené bitvy, poté se děj posune v čase o jednu generaci prostřednictvím krátké vysvětlující scény s Laylou v současnosti. Tam už uvidíte mladé sourozence Kassandru a Alexiose. Pokud budete hrát jako Kassandra (nebo pokud opravdu budete chtít tak jako Alexios), velká část vašeho zážitku z Odyssey bude pramenit z toho, že vidíte příběh z pohledu Leonidase a Layly. Příběh Leonidase vysvětluje, odkud Kassandra pochází - je z jeho krevní linie a on je původním majitelem její zbraně první civilizace. Zatímco Layly pohled je pohled na události skrze objektiv moderní doby, kterým příběh sledujeme. Kassandra je velmi podmanivá i dokonce i jako dítě a právě tady si vybíráte, koho budete hrát. To, co následuje potom, má nádech hrozného, pocitu až osudové nevyhnutelnosti, pokud jde o sourozence, kterého jste nevybrali - i když vše nedopadne tak, jak byste očekávali. Konec spoileru.

Tyto různé zápletky vytvářejí tři hlavní vyprávěcí oblouky hry, z nichž dva se po prvních osmi hodinách hry opravdu dostanou do konce. Příběh vaší rodiny začíná hru a běží po celou herní dobu - když odhalíte více o své krevní linii a pokoušíte se znovu spojit s vaší minulostí - ale pak se prolíná se dvěma dalšími liniemi vyprávění, které jsou lépe zakořeněny v již existující tradici Assassins Creed. Je to příběh kultu Kosmos, o kterém bylo dosud naznačeno, že jde o jakousi náladovou proti-templářskou organizaci. A pak je tu příběh první civilizace, který umožňuje mystické prvky, jako je vaše zbraň nebo souboj s Medusou v Ubisofťácké verzi starověkého Řecka, které Layla v dnešní době zkoumá. V Odyssey je zkrátka spousta příběhů, ale opravdu stále to ospravedlňuje 100 hodin?

"Záleží na vašem herním stylu a na tom, co chcete dosáhnout," řekl ředitel tvůrců Odyssey a hlavní producent Marc-Alexis Côté z Ubisoft Quebec. "Existují tři příběhy, ale pro většinu lidí "dokončení" hry znamená dokončit rodinný příběh. Je to epická hra - pokud použijeme původem řecké slovo - ale snažíme se v ní strávit každou minutu a využít ji pro růst vaší postavy. Myslím, že se lidem bude líbit, že mají různé možnosti," pokračoval Côté, "můžete se rozhodnout, jestli se bude hra ubírat spíše humornou linkou, nebo smutnou až tragickou linkou, tato hra má totiž mnoho podob v závislosti na volbách, které uděláte."

Část důvodu, proč je hra Assassins Creed Odyssey tak rozsáhlá, pochází z odhodlání o posun do území RPG her. To, co již začalo v v Origin, je zde rozšířeno, takže očekávejte, že se na vaší mapě budou objevovat mírové mise a vedlejší questy, které budete chtít dokončit. Assassin má vždy řadu úkolů a vždy existují ještě nějaké vedlejší aktivity k dokončení. Klíčovou součástí Odyssey je to, co Côté tvrdil v rozhovoru - že všechno, co hrajete, je cenné pro další vývoj velkého příběhu ve hře.

Hra tedy začíná silnou úvodní částí v oblasti Kefalonie, ostrova, kde máte jakousi rodinu, o kterou se máte starat v roli bojujícího, ale selhávajícího žoldáka. Tam se také dostanete do sítí, spřádaných místním jednookým vůdcem banditů s přezdívkou Cyclops a odtud pak vyjedete lodí na Megaris, první větší region, splnit první velký cíl hry. Megaris je první z mnoha regionů, kam dorazíte s instrukcemi, abyste oslabili sílu svého protivníka. Snižování síly regionu je jedním ze základních questů, které tady najdete - ale je snadné je zahrát, strhnout pevnosti do vzájemných útoků, omezit počty nepřátel, a tím oslabit jejich síly ve vašem eventuálním souboji. Konec spoileru.

Ale i když ve hře jsou ty správné vydatné questy, je tam i spousta vaty, kterou někteří hráči budou chtít ignorovat. Nejpozoruhodnější na Odyssey je systém procedurálního generování misí, způsob, jak neustále získávat zkušenosti a předměty prostřednictvím poměrně snadných úkolů. Během mých osmi hodin hraní to nebylo nijak rušivé, přesto, že vás ve hře třeba někdo během rozhovoru zastaví u cesty a tím vzbudí dojem, že jde o důležitý úkol. "Pro systém misí máme 20 000 řádků [dialogu]," řekl Côté. "Snažíme se sledovat, co hráč dělá, a poskytnout mu takový quest, který bude doplňovat to, co děláte nebo co jste udělali. Tyto questy jsou někdy velmi užitečné pro postup na další level - a neustále se objevují nové - ale vždy se snažíme na ně upozornit prostřednictvím ikony v HUDu."

Možná by bylo možné hrát méně jen hlavní linku a více si tyto vedlejší questy vychutnat. To by mohla být volba pro lidi, kteří nechtějí získávat XP jinými způsoby. Jednoduše prozkoumávat obrovský a často velmi krásný svět Odyssey a vedlejší úkoly se svou postavou. Na druhou stranu není žádný problém tyto mise ignorovat, pokud se ponoříte do hlavní dějové linie příběhu a budete chtít vidět jeho rozuzlení co nejdříve. Nicméně některé z těchto misí mohou zmizet, když procházíte příběhem, a některé z nich vůbec nezačnou, pokud plně neprojdete možnosti hry.

Je jasné, že Odyssey bude závazkem, ale já se těším na to, že začnu hrát znovu, až hra za týden vyjde. Bez prozrazení zápletky příběhu je těžké vysvětlit, jak dobře je hra napsaná. Bez toho, aniž byste viděli a slyšeli Kassandru, je těžké ukázat, proč chci Odysseu hrát znovu a tentokrát do konce. Je tam mnoho věcí, které nemohu prozradit, ale je jasné, že příběh má duši a chytne vás za srdce. Proto chci dát Odyssee čas, který si myslím, že bude vyžadovat.

Nejnovější hry testujeme na výkonném počítači LYNX Grunex ExtremeGamer.

Read this next