Jak se líbila půlhodina Metal Gear Solid 5: The Phantom Pain?
Vrací se systém z Peace Walkera.
Když vyšlo Metal Gear Solid 5: Ground Zeroes, měli si na něm hráči osahat, co je čeká v regulérní pětce. Podle toho, co viděli novináři na E3, ale bude skutečná pětka obsahovat mnohem víc věcí, než které jsou k vidění v již vydaném Ground Zeroes.
Demo začíná stejně, jako ukázka z E3 2013, kdy Ocelot a Snake jedou na koních do písečné bouře v Afghánistánu s cílem infiltrovat sovětskou základnu, aby zachránili parťáka Kazuhira Millera. Snake se teprve učí se svou novou umělou rukou a také s snaží smířit s tím, že byl po událostech v Ground Zeroes devět let v kómatu. Ocelot Snakeovi řekne, že má tři dny na záchranu Millera a už je zcela na vás, jak se to rozhodnete provést.
Hráli jste Peace Walker? Tak to si nejspíše pamatujete systém Fulton, který se v pětce MGS vrací. Jde o systém, pomocí kterého můžete transportovat omráčené nepřátele k sobě na základnu a vytvořit z nich vlastní vojsko. Tentokrát takto ale můžete přenášet i předměty, náhodná zvířata okolo sebe nebo vlastně i sama sebe, pokud se ocitnete v nebezpečí.
Kdykoli se tak můžete přesunout v průběhu hry na svou domácí základnu, kde potkáte vše, co jste nasbírali (třeba kupu afghánských koz). Budování vlastní armády vás vlastně také nutí, abyste se neproměnili v Johna Ramba a celou základnu nevystříleli, ale volili poněkud tišší a nesmrtící postup.
Samozřejmě nesmí chybět ani možnost schovávat se do papírových krabic, ale tentokrát můžete z krabice i vylézt, schovat se a nechat ji na místě jako lákadlo pro strážce, které pak přepadnete ze zálohy. Vrací se také cigaretka, jenom v tomto případě jde o elektronickou cigaretu. Když si ji dáváte, urychlujete čas, protože se zde mění den i noc.
Z Peace Walkera se vrátila také podpora, kdy si ze základny můžete nechávat posílat do misí vybavení nebo vzdušnou podporu.