Skip to main content

DOJMY z Might and Magic: Heroes 7

Po návštěvě prezentace v Paříži.

Začátkem jara jsem se v ranních hodinách vydal na pražské letiště Václava Havla, odkud jsem se díky společnosti Playman mohl vydat na cestu do Paříže pro informace o novém díle z legendární řady Might & Magic. V tomto článku bych se s vámi rád podělil o dojmy z cesty, představení a samozřejmě i hraní samotné hry. Krátce po obědě jsme dosedli v Paříži na letišti Charles de Gaulle a vydali se vlakem RUR na Gare du Nord. Díky pěknému počasí a časovému náskoku jsme se rozhodli zbytek cesty do L'Archipel ujít po vlastní ose. Vše jsme zvládli v pohodě a nikde se neztratili, včas jsme tedy dorazili na místo.

Unešen jsem byl hned po vstupu do malého sálu, kde nás mělo čekat samotné seznámení s hrou. Ubisoft si dal s výběrem místa a jeho výzdobou opravdu práci a atmosféra nás dostala hned mezi dveřmi. V místnosti, která byla jakousi historickou knihovnou, jsme mohli najít figuríny v dobových kostýmech, plastiku herní mapy, tématické dekorace, a tomu všemu vévodil parádní trůn, na kterém se musel vyfotit každý z nás.

Abych však přešel k tomu, kvůli čemu jsme tam hlavně jeli. Připravena pro nás byla krátká prezentace s nejdůležitějšími informacemi z nového Heroes VII, kterou přednášel zástupce Ubisoftu. Neptejte se mě však na jeho jméno, protože těch lidí tam bylo tolik, že bylo nad mé síly si všechny zapamatovat. V jeho povídání připomněl to, že série Heroes v letošním roce oslaví 20 let od vydání prvního dílu a nejnovější pokračování tak bude hlavně návrat ke kořenům. Dále zdůraznil to, že na vývoji pracovala i početná Heroes komunita, která dle jejich statistik čítá až 200 tisíc členů. Ti tak mohli vybrat například jednu ze šesti frakcí, jejichž finální seznam nakonec vypadá následovně: Haven, Strongold, Sylvan, Academy, Necropolis a Dungeon.

Tato prezentace splnila svůj účel. Poskytla nám zajímavé informace a hlavně navnadila na samotné hraní, které poté následovalo. Všichni přítomní novináři měli k dispozici výkonný počítač, na kterém byla připravena betaverze nejnovějších Heroes. Měli jsme možnost zahrát si dvě mise za Stronghold a krátce také jednu mapu za Haven. Co mě však na první pohled překvapilo bylo to, že mě vlastně pořádně nic nepřekvapilo. Musím se přiznat, že nepatřím mezi Heroes fanatiky a nejradši ze všech dílů jsem měl legendární trojku, kvůli tomuto tripu jsem si však doplnil své informace a zahrál i další díly. Kdybych však nevěděl, že hraji nový díl, asi bych to od posledního šestky těžko rozeznal. Je fakt, že grafika je opět o něco lepší a ve hře je pár novinek, velkou revoluci však nečekejte.

ývojáři sami avizovali, že už se nebudou pokoušet experimentovat a budou tak sázet více na jistotu. Heroes VII je tak opravdu návratem ke kořenům. I tentokrát budete běhat s hrdinou na koni po herním světě (tuto sérii si bez toho snad nemůžete ani představit), sbírat poklady, válčit s monstry v intuitivním bojovém systému a vylepšovat své město. Právě vylepšování města mě osobně trochu zklamalo... to, co mu bylo vyčítáno třeba i u posledního dílu se totiž objevuje i zde. Pokud totiž vylepšíte některou ze svých důležitých budov, její vzhled se vůbec nezmění a její stav tak poznáte jen v přehledu všech budov. Je to trochu škoda, protože mohutnější stavení by vašemu rozrůstajícímu městu určitě přidávaly na prestiži.

S dynamikou hraní mají zamíchat nové suroviny, přibylo jich totiž dost. Mimo klasické dřevo a rudu je nově nutné řešit dračí ocel, stínovou ocel, krystaly dračí krve a jakýsi materiál starsilver. Změn dostál také bojový systém. Ten je nyní na první pohled jednodušší a přehlednější. Hrdina navíc disponuje silnějšími útoky, což se rozhodně hodí v počáteční fázi hry, kdy ještě hráči nemohou disponovat početnou armádou. Počítat bude třeba také s bonusy za útoky zezadu nebo z boku. Tyto útoky mají znamenat asi o 20 až 30 procent více poškození než v případě čelního útoku.

V každé frakci najdeme tři úrovně jednotek, a sice základní, elitní a šampióny. Vyzbrojit se základními jednotkami je jednoduché, na takového šampióna jich ale budete muset poslat dost, aby si s ním dokázaly poradit. Tu správnou atmosféru mi přinesly také povedené útočné animace. Změny jsem našel také v inventáři a ve vylepšování vlastností hrdiny, dle mého však bohužel k horšímu. Díky zbírání zkušeností si totiž i tentokrát můžete zlepšovat schopnosti svého hrdiny, kruhovitý systém této nabídky mi ale nepřišel příliš přehledný.

Celkově se mi však hra líbila a nemám nejmenší obavy, že by se milovníkům Might & Magic série nejnovější pokračování nemělo líbit. Bude to opravdu návrat do zlaté doby Heroes a spokojení by tak měli být všichni.

Ubisoft sliboval, že se více zaměří také na příběh, aby hra neodbíhala příliš od hlavního děje, jako tomu bylo v případě předchůdce. Tentokrát se ocitneme v době občanské války, která změní vládnoucí dynastii Svaté říše. Po zavraždění hlavy dynastie se na jeho místo pokouší dostat hned několik hladových rivalů. Vévoda Ivan to však nechce nechat jen tak a svolá radu svých poradců a pokusí se opět nastolit mír.

Jako vždy, i tentokrát bude důležitým bodem sólo kampaň. I když má být tentokrát o něco kratší, i tak by měla hráči zabrat přes 60 hodin herního času. Samozřejmě nesmí chybět možnost hry více hráčů a to jak on-line, tak domácí síti LAN.

Ještě ten večer jsme odcestovali zpátky do Čech posíleni o Mikoláše Tučka, kterého můžete znát ze SCORE nebo pořadu Re-Play. Při naší konverzaci jsme se shodli na tom, že v té hře opravdu není moc nového, což je ale i dobře. Ubisoft fanouškům opravdu nelhal a ve hře tak najdeme vše, co jsme měli na předchozích dílech rádi. Proč by vlastně měli vývojáři měnit něco, co už 20 let funguje?

Read this next