Dojmy z hraní bety Battlefield Hardline
Jak se liší policisté proti zločincům od BF4?
Variace Battlefield v podání Visceral Games je prý simulací policistů proti zločincům. Tohle prohlášení je hodně přitažené za vlasy, protože Hardline je zběsilou střílečkou, ve které se potkává až dvaatřicet dětí, kteří si hrají na policajty a zloděje. Při spuštěném Hardline jsem zažíval pocit, jako za mlada. Jenže to nám místo nadupaného počítače musel stačit zahnutý klacek a místo přebasované reprosoustavy jsme spoléhali na pískotem rozvibrované hlasivky.
Betaverzi jsem hrál v den po oznámení na E3. Obsahovala jednu mapu jménem High Tension a dva módy Heist a Blood Money. Prostředí se inspiruje centrem Los Angeles a ve své podstatě jde o variaci na populární Siege of Shangai. Oba týmy startují v podzemních garážích, kde na ně čekají obrněná nákladní auta, běžné osobáky, velmi rychlé motorky a venku nechybí helikoptéra. Pohybovat se pod zemí, na ulicích nebo po střechách mrakodrapů můžete i pěšky, což je i přes přítomnost aut stejně nejčastější forma přesunu. Navíc po spuštění Levolution momentu, v němž se do jedné z výškových budov zakousne jeřáb, se centrální část mapy radikálně změní a s tím musí upravit svou taktiku i hráči.
Slabším z prozatím dostupných herních variant je Heist, ačkoliv byl při prezentaci na E3 tlačen jako stěžejní. Zloději se musí prostřílet ke dvěma obrněným dodávkám a dostat se k penězům v nich pomocí časované bomby. Policisté se jim v tom snaží zabránit. Stejně jako v jejich následném úprku s balíkem peněz k jednomu ze dvou únikových bodů.
Ovšem zapomeňte na úžasnou honičku policistů se zloději přes půlku LA z E3 presentace. V devadesáti procentech případů naloží zločinci lup do auta a vydají se rovně po hlavní silnici k policejní barikádě. Doběhnout s balíkem peněz na střechu mrakodrapu je už trochu těžší, ale opět se nedočkáte tak napínavých chvilek, jako v připraveném demu, protože si na vás policajti prostě počkají buď u výtahu nebo někde na schodech vedoucích k helipadu. Třetím obvyklým scénářem je, že policisté obsadí staveniště s jeřábem vedle kterého stojí jedna z dodávek a v tu chvíli mají zloději hodně malou naději je odtud vypudit. Tím nechci říci, že by Heist byl vyloženě špatný, spíše je méně originální a po většinu času se zvrtával v team deathmatch.
Více jsem si užil Blood Money. V něm mají jak strážci zákona, tak zločinci každý svůj vůz a ten musí naložit penězi ze sejfu, který se nachází přibližně uprostřed mapy. O tuhle oblast se pochopitelně strhává největší mela, nicméně lze využívat poměrně rozsáhlé škály strategických možností. Za prvé peníze lze získat z centrálního trezoru, ale i z dodávky protivníkova týmu. Za druhé je potřeba si rozmyslet, jestli se pokusíte narvat batoh penězi na maximum nebo raději přenesete menší obnos. Rozdíl je v tom, kolik času vám zabere ládování bankovek do báglu. Počet sekund potřebných k ukradení peněz se mimochodem zmenšuje s větším množstvím spoluhráčů v okolí sejfu. Velmi oblíbenou strategií je nechat protivníka vybrat co nejvíce peněz, potom ho chladnokrevně popravit a téměř okamžitě posbírat lup, který se válí kolem mrtvoly nenasytného hráče.
Taktik je mnohem více, ale nelze se spolehnout jen na jednu. Například velmi účinný se zdá být koordinovaný útok většiny týmu na sejf a ústup k vlastní dodávce. Jenže pak není pro protivníky nic jednoduššího, než počkat až všichni hráči vyloží prachy do nákladního prostoru a pádí zpátky doprostřed mapy. V ten moment se vrhnou na čerstvě uložené peníze, ukradnou je, naskočí do aut nebo na motorky a převezou lup do své základny.
Až doteď jsem popisoval spíše rozdíly Hardline oproti standardnímu dílu Battlefield. Nicméně všechno ostatní od používání vozidel, zbraní, levelování postav, odemykání vybavení, otevřenosti a interaktivnosti map jde bezpečně ve šlépějích vyšlapaných čtvrtým dílem. Vše není přeneseno 1:1, ale čtyřkou ošlehaní veteráni budou v Hardline jako doma. Rozdíly jsou minimální, například odemykání vybavení funguje trochu jinak. Nejprve jsem si u konkrétní zbraně musel otevřít danou kategorii, například mířidla, a pak si za našetřené peníze koupil jakýkoliv typ z nabídky. Dále bych u vozidel, hlavně motorek, uvítal možnost změny pohledu na kameru umístěnou za zadní nápravou. Velkým rozdílem oproti staršímu bratříčkovi je, že všechno funguje jak má. Hardline, ačkoliv vbetě, mi ani jednou nespadl, neodpojil mě od serveru a nezapomněl mi přičíst zkušenosti. Prostě běží.
Pár chybek se sice najde, ale nejde o nic hrozného, navíc se stále jedná o betaverzi. Asi nejvíce jsem byl zmaten tím, za co dostávám bodové hodnocení. Třeba jsem začal na pozici kulometčíka ve vrtulníku a sice se mi podařilo sestřelit jeden nepřátelský stroj, ale jinak jsem v podstatě ničemu nepomohl a přesto jsem byl v tu chvíli nejlépe hodnoceným hráčem. Poměrně atraktivní se zdají býti vystřelovací háky a kuše, kterými hráči v prostředí vytváří dodatečnou cestu. Když o tom ovšem zpětně přemýšlím, vlastně jsem ani jednou neviděl nikoho, kdo by jich využil.
Hardline je svěží vítr pro sérii Battlefield. Ačkoliv s ní má spoustu společného, zároveň přináší dostatek novinek. Akce je intenzivnější, ovšem s trochu menším vynucováním týmové spolupráce. Betaverze mě sice neodpálila na měsíc, ale bavil jsem se dobře. Navíc, pokud se autorům podaří přijít s dalšími zajímavými módy, máme se na podzim na co těšit.