Dojede opět Modern Warfare na krátkost?
Zajímavé statistiky o dohrávání her.
Když se šéfa Sledgehammer Games optali kolegové z CVG na délku singleplayerové kampaně Modern Warfare 3, bylo patrné, že mu asi šlápli na kuří oko: "Nevím. Každý level jsem hrál pětsetkrát. A každý z nás hraje odlišným tempem," snažil se vykroutit.
Osobně jsem na E3 viděl průchod dvěma kompletními singleplayerovými levely, z nichž ten v ponorce zabral asi 10 minut a ten v Londýně necelých 20 minut. Takže známý neduh série Call of Duty se asi zopakuje i v Modern Warfare 3, čemuž nasvědčuje doprovodný komentář tvůrce.
"Nefunguje to tak, že bychom si dali za cíl vytvořit hru na pět hodin. Hlavní pro nás je, aby byl příběh skvělý a trval tu správnou dobu. Když pak třeba zjistíme, že je příliš krátký, nechceme se ho ničím nastavovat, protože jde o skvělý příběh," vysvětlil jejich filozofii Glen Schofield ze Sledgehammeru.
Zajímavé ale je, že když se do některého z dílů Call of Duty někdo pustí, tak ho podle něj obvykle dojede až do konce. Že ho dokáže chytnout a nepustit. Což je jasný signál o kvalitě hry a silný protiargument všem škarohlídům, kteří odsuzují sérii kvůli krátké délce singlu.
Oproti tomu, když ještě ti samí lidé pracovali v EA (Dead Space atd.), statistiku měli neúprosnou: jen 50 procent hráčů se dostalo do třetího levelu a pouhých 10 procent hru dokončilo. Nějak takhle to dle dřívějších průzkumů bývá i u většiny ostatních her, např. od Valve nebo u série Mass Effect.