Skip to main content

Dohlednost si v Zaklínač 3 nenastavíte

Proč?

Nejočekávanější hra první poloviny roku se dlouho dopředu považuje za něco, co vyždíme váš hardware až do dna (HW nároky). A dnes se vynořily informace, po kterých mohou vzrůst obavy o to, jak vám v půlce května pojede, i obhajuje přibalení ke grafickým kartám GeForce.

V Zaklínač 3 si totiž nebudete moci libovolně nastavit dohlednost do dálky, což by se možná v rozlehlé otevřené krajině docela hodilo a působí to na první pohled, že nebudete mít vše pod kontrolou pro širší vyladění chodu na slabších PC. Důvodem je použití technologie Umbra 3, která prý něco takového neumožňuje. Vyplývá to z FAQ na Gamespressure.

Funguje to tak, že jednotlivé detaily na objektech jsou vždy předpřipravené a streamují se na obrazovku automaticky podle toho, jak daleko do nich právě jste. To má pomoci výkonu více, než když byste si manuálně nastavili, jestli chcete vidět pár set metrů kolem sebe nebo do dálky několika kilomerů, protože za takové situace by se vše muselo počítat v reálném čase a bylo by to ještě náročnější. Když se nad tím zamyslíte, jedná se po hodně let o standard ve většině her v otevřených světech, takže to zde nelze brát za handicap.

CD Projekt Red také uvedl, že neplánuje předělávat hru do DirectX 12, což je pochopitelné, na to se nové rozhraní objevilo až moc pozdě a bylo by s tím příliš práce. Editační nástroje pro Zaklínače 3 jsou v plánu, údajně vylezou dříve než pro dvojku, ale hned v den vydání to určitě nebude.

Read this next