Dobré ráno s Eurogamerem věnované PS4 - 22.2.
Sesbírali jsme pro vás všechny ohlasy a dozvuky.
"Dobré ráno s Eurogamerem" vychází každý všední den ráno přesně v 7:15 a stručně shrnuje poslední aktuality z videoherního světa, abyste měli co číst cestou do školy, zaměstnání nebo doma u snídaně. Doporučujeme vám také přihlásit se k odběru pravidelného emailového newsletteru.
- Proč Sony na konferenci neukázala vzhled samotné konzole? "Je to jen bedna, nic zajímavého, důležitější pro podtrhnutí naší filozofie s PS4 (pět pilířů: jednoduchost, bezprostřednost, sociální, integrovaná a personifikace) bylo předvedení ovladače s tlačítkem pro sdílení."
- Major Nelson z Microsoftu do toho trochu rýpl na Twitteru: "Ohlásit konzoli, aniž byste ji vůbec ukázali? To je taky přístup."
- Sony říká, že je flexibilní s cenou PS4, protože ušetřila spoustu peněz volbou x86 architektury, takže nemusela jako minule u PS3 utratit nic za vývoj a výzkum procesoru Cell, investovat do dedikovaných továren atd. Že by náznak nižší ceny?
- Zakoupené hry na PlayStation Network nebudou moci být přeneseny na PS4, ani uložené pozice z her. Důvodem je radikálně odlišná hardwarová architektura PS3 a PS4. Sony nicméně hledá řešení, abyste mohli dříve učiněné digitální nákupy nějakou formou hrát (asi přes cloud, ale zatím to není rozhodnuto).
- PS4 sice podporuje výstup do 4K rozlišení pro video, ale nikoliv pro hry.
- V čem bude přínos DualShock 4 pro hráče? "Některé činnosti jsou s dotykovým displejem jednodušší, například scrollování v aplikacích. Větší analogové páčky se snáze používají, analogové sticky jsou v centrální oblasti přesnější např. pro řízení aut (lépe zachytí jen mírné pohyby) a také půjde ovladač konečně dobíjet, když je konzole jen ve standby režimu.
- Náklady na vývoj na PS4 jsou sice o něco vyšší než na PS3, ale zase ne o tolik, prohlásil šéf Guerilla Games. Příklad: na Killzone 2 u nich dělalo ve špičce 125 lidí, na Killzone: Shadow Fall teď maká 150 lidí. Více jich není potřeba díky efektivním vývojářským nástrojům a celkově chytřejšímu přístupu PS4 k vývoji.
- Názor legendárního Johna Carmacka z id Software: "Ačkoli nesmím mluvit o všem okolo PS4, teď po konferenci mohu alespoň říct, že Sony s ní učinila moudrá inženýrská rozhodnutí."
- Zájem vyvíjet na PS4 vyjádřilo přes 70 studií, mezi nimiž je i Bohemia Interactive, ačkoli jiné zdroje uvádějí až 143 firem (jejich seznam) nebo 169 firem (info).
- Jen formalita: CD Projekt potvrdil Zaklínače 3 na PS4 a ocenil, že mohou s konzolí pracovat od úplného začátku. Hra vyjde v roce 2014 souběžně pro PS4 a nový Xbox.
- Square Enix oznámí nové Final Fantasy pro PS4 na červnovém E3. Nějaké hry pro PS4 chystá i Bethesda, naznačil Pete Hinnes v rozhovoru GameTrailers, ale zatím ji ještě nemohou ohlásit.
- Kamenné obchody budou i nadále hrát klíčovou roli pro PS4, navzdory boomu digitální distribuce, myslí si šéf Sony. Hlavne kvůli tomu, že někteří zákazníci se dozvídají informace jen od prodavačů a že obchody také šlapou do prodeje kódů k downloadu, aby se potkali s přáními zákazníků.
- Oficiální technické specifikace PS4 od Sony: vlastní hlavní procesor s jedním čipem, CPU x86-64 AMD "Jaguar" s osmi jádry, GPU 1.84 TFLOPS od AMD (next-gen grafický engine založený na Radeonu), paměť GDDR5 8GB, zabudovaný harddisk, mechanika Blu-Ray BD 6xCAV, DVD 8xCAV, I/O Super-Speed USB (USB 3.0), Communication Ethernet (10BASE-T, 100BASE-TX, 1000BASE-T), IEEE 802.11 b/g/n, Bluetooth® 2.1 (EDR), AV output HDMI, Analog-AV out, Digital Output (optický).
- Sázkové kanceláře začaly přijímat sázky na to, jestli bude prodejně úspěšnější PS4 nebo X720. Zatím z pochopitelných důvodů vede PS4.
- Proč nebyly na oznámení PS4 přítomny žádné ženy? Kotaku má vysvětlení v kontroverzní reklamě na VITA...
- Britské obchody GAME už umožnily rezervace odběru PS4 v první vlně, stačí složit zálohu 20 liber a máte jistotu, že se na vás dostane.
- Opravdu zábavné shrnutí všeho důležitého z PS4 konference ve třech minutách - doporučujeme: