Star Wars The Old Republic coby F2P nalákalo dva miliony lidí
Reakce na rezignaci šéfa EA a jak ze zalidněných serverů těží všichni.
Podobně jako u čísel StarCraftu, reakce na obnovený bzukot okolo této hry vzešla od BioWare. Po rezignaci šéfa EA (náš úterní komentář) se totiž jednotliví komentátoři předháněli v tom, kdo hlasitěji upozorní, že největší chybou Johna Riccitiella měla být ukrutně drahá akvizice BioWare/Pandemic a související "propadák" Star Wars: The Old Republic, kvůli němuž k akvizici primárně došlo - na rozdíl od Activision, kteří se raději dohodli na společné firmě s Blizzardem a nemuseli ho za takovou pálku kupovat. Vše se tehdy v hlavě Riccitiella upeklo v letech, kdy frčel World of Warcraft s poplatky, jenže než hra stihla vyjít, situace na trhu se razantně změnila. A protože počet jeho předplatitelů v minulosti neustále klesal, zdálo se, že MMORPG ze světa Hvězdných válek odejde do hrobu smířené s nálepkou komerčně neúspěšné hry.
Jenže tomu tak ve skutečnosti vůbec není, nepřímo se ohradili BioWare na blogu, aby zvrátili převládající interpretaci celého příběhu. Od listopadového přechodu SWTOR na obchodní model Free-2-Play s mikrotransakcemi si hráči vytvořili dva miliony nových účtů a tisíce dalších se k nim prý denně přidávají. Kolik z nich za hru platí a jakou průměrnou častku z nich EA vydělají, není známo.
Všimněte si zde opatrného způsobu formulace, že nešlo o dva miliony nových hráčů ani dva miliony momentálně aktivních hráčů, nýbrž jen počet nově vytvořených účtů. Z toho se dá odvodit, že řada z nich si po rozjetí F2P hybridu jednoduše založili lidé, kteří za hru dříve platili pravidelné měsíční poplatky a nyní se rozhodli k ní vrátit, aniž by oživovali starý účet, k čemuž jsou ale motivováni zvýhodněním. Kolik dodnes zbylo platících měsíční poplatky, to už k chlubení asi není a blog to nezmiňuje.
"Mnoho stížností a obav o SWTOR bylo oprávněných. Ale když se dnes přihlásíte do hry, sami zjistíte, že naše nové vysokokapacitní servery jsou plné hráčů. Což znamená více potenciálních parťáků k hraní, větší růst vašich guild, více zápasů ve Warzone a tím pádem vícero cest pro hráče, jak zlepšovat jejich hrdiny," zdůraznil producent z BioWare Jeff Hickman, co všechno F2P změnilo a z čeho ve výsledku těží i předplatitelé, kteří se na serverech potloukají vedle ostatních.
Takový boom zažívá po přechodu na F2P prakticky každá onlinovka. Například TERA teď má jen v Americe 1,4 milionu uživatelských účtů a aktivita hráčů i počet denně zaregistrovaných prý desetinásobně zvýšil. A TERA musí i slušně vydělávat na mikrotransakcích, jinak by její tvůrci na léto neslíbili zásadní update s novými raidy, dungeony, bojištěm 20 na 20, překopání politického systému či nové herní události. To samé hlásí Uncharted 3 MP, který díky F2P bude dostávat přídavky až do léta.
V případě SWTOR ale nešlo pouze o vliv F2P - zdokonalil se třeba i nástroj pro hledání přátel (Group Finder) a obsahové balíčky se do něj nyní objevují častěji než v minulosti, když i nadále by měla být zachována započatá osmitýdenní periodicita. Ve větším datadisku Rise of the Hutt Cartel, potichu odsunutém z jara na začátek léta, se navíc rozšíří přizpůsobování postav dle vašeho gusta, kdy budete moci změnit vlasy, barvu očí, tvar trupu nebo druh, vše samozřejmě mikrotransakcemi za Cartel Coins.